måndag 3 mars 2014

Eftersom...

...IKEA nu har varuhus betydligt närmre mig så går mången tur dithän.
Igår blev det lite montering.
På två håll i huset.
På ena stället monterade "vi" under tämligen kontrollerade former utan större bråk. Alltså jag tittar på, dricker kaffe och maken skruvar. Skitbra arbetsfördelning.

På andra stället var jag bannlyst (jag "lägger mig i", tydligen) men kunde höra hur svordomarna haglade tätt och när hon (yngsta i detta fall) lyckats vända något av sidostyckena upp-å-ner/bak-o-fram tvingades t o m äldsta lämna hennes rum. Vilken tur att hon är envis och fick ihop det hon köpt.
Här fick jag vara med.

Här fick jag inte vara med.


Pöss på er.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Man blir ju lite stressad av att inte få lägga sig i... för visst var du också den i familjen som är mest teknisk? Man får se det som terapi att låta bli.

Gafflan sa...

I will not...
Japp! Exakt så är det!