tisdag 18 maj 2010

Den är här nu!

SOLEN!
Jag tänkte ni ville veta det.
Så efterlängtad och välkommen. Hoppas den stannar ett tag!
För övrigt så är jag så in i baljan trött på mina glasögon. Skaffade ju progressiva sådana i tron att det skulle lösa både gammelsynen och min närsynthet med brytningsfel. Så fel jag hade! Den där invänjingsperioden är sedan länge över och jag ser fan ingenting. Alltså jag ser bra om jag tittar rakt fram men det minsta jag rör ögonen i stället för att vrida huvudet så skiter det sig och det är ett enda stort sudd. Nä...får nog skaffa mig ett par enkelslipade galsögon som förut och köra läsglasen vid sidan av. Värst är det när man är ute och ska se sig omkring, som värsta bofinken går jag runt och ser absolut ingenting om jag inte är på lagom avstånd.
Eftersom jag har ormfobi är det lite jobbigt att vara ute i naturen just nu. Jag går runt och tror att varenda pinne är en orm. Inte hälsar jag på folk heller. Jag kan ju inte se vem det är.

11 kommentarer:

Renée sa...

Fasen vad jobbigt med glasögonen! Detta måste jag ha i åtanke om jag själv behöver progressiva en vacker dag. Jag är väl inte så gammal än (he he) brukar jag tänka men åren kommer ikapp en.. Hoppas du INTE stöter på några ormar!
Ha det gött i solen (här regnar det...)!

Jesse-Paloma sa...

progressiva glasögon är jättebra!! Jag har ett par. (har inget med åldern att göra ;)

Ha det så bra i solen! Kram

Anonym sa...

Gött att solen kommit, det har den inte gjort här, tror mer på åska..
Det där med progressiva gick jag också på. Kämpade väl 1 månad eller nåt för att vänja mig, sedan dess har jag inte använt dem. Är ju förenat med livsfara att gå med dem i skogen tex. Ett jäkla skit också att hålla på å byta glasögon hela tiden, men vad ska man göra?

nillas liv på pinnen sa...

Okej, då ska jag alltså inte skaffa progressiva glasögon.
Än så länge funkar det att tippa fram mina på näsan lite när jag ska se på nära håll, det får duga.
Värme har vi här men ingen sol. Känns som att det ska bli åska.

B i t t e sa...

Grattis till solen! Här duggar det så smått... Jag har samma problem fast jag har inte skaffat nåt progressivt än. Kör linser och har fått gå ner i styrka för att kompensera istället. Blir progressiva såna sen, jag är inte överens med att ha nåt på näsan.

Anonym sa...

Jasså är det du som har snott den!! Här är det minsann grå himmel idag. O det har regnat också...
Progressiva glasögon provade min pappa för ngt halvår sedan. Värdelöst var hans betyg. Tror han gav upp efter att det aldrig blivit bra och tog tillbaka sina claes ohlsson-brillor...

Camilla sa...

Jag har börjat märka att jag ser bättre utan glasögon när jag ska läsa, så första tecknet är på G. Men jag tänker icke ha progressiva. Det är lättare att sätta brillorna på huvudet under tiden man läser och sen fälla ner dom när man läst färdigt.
V.V.P = Våga vägra progressiva - That´s me! :)

Frogprincess sa...

Grattis till solen!!!
Jag ser bra med mina glasögon. Så pass att jag glömde ta av dem när jag gick in i duschen...

Mimmione sa...

för mig funkar de perfekt, men så tog jag en himla dyr variant också, skam om inte det skulle funka då hade jag nog gått och klagat och krävt pengarna tillbaka

Cina sa...

Solen är här också! Lovely! Har också jobbigt med progressiva glasögon, har dem mest uppe på huvudet i alla fall, ingen nytta alls. Ju.
Kram!

Fru Venus sa...

Jag SA ju att jag skickat sol till dig! ;-) Jag skaffade progressiva i höstas, supernöjd!