torsdag 11 mars 2010

Jag kokar!

Blodtrycket steg något alldeles vansinnigt för jag är så förbannad så jag kokar! Det är ju inte bra att bli SÅ arg så att man säger dumma saker eller hur?! Jag är i vanliga fall en mycket behärskad kvinna, tror jag, men i bland rinner sinnet över och jag skräder inte orden.
Dom som har haft lyckan att drabbas av min ilska heter DHL och är ett fraktbolag utan sans och balans.
Vi har ju ett elementhelvete som skadats utav detta bolag och som ska sändas tillbaka till leverantören. Fraktsedlar och annat krafs har vi fått oss tillsända så det var bara att ringa och boka bil.
Busenkelt.
In your dreams!
Vid frågan på hur mycket elementet väger, det väger 50 kg och är 2 mtr långt, säger pojken på DHL:s kundtjänst att väger det mer än 35 kg så måste det ligga på en pall!
Hallååååå! Vi är privatpersoner, kontrade jag med, vi har inga EU-pallar liggandes hemma uti fall att vi skulle behöva skicka gods som väger mer än 35 kg med DHL!
Då svarar han att leverantören kan ju skicka det!!
Ursäkta men hur tänkte du nu, undrar jag!? Så jag sa till honom att jag skiter i om det inte finns någon jävla pall, det kan väl för helvete chauffören ha med sig jag vill bara skicka tillbaka elementet.
Svaret jag fick var, håll i er nu, TYVÄRR då går det inte!?
Nu svartnade det liksom för mig så jag slängde på luren och ringde upp leverantören som fick ta emot min utskällning som egentligen DHL skulle ha. Kvinnan i andra änden av luren var lika förvånad som mig (mest över mitt solskenshumör tror jag), för dom får ju tillbaka gods varje dag och inte fasen är det så att man som privatperson måste ordna med pallar om det väger över 35 kg!
Nu löser det sig ändå.
Jag får ta med, mer lasta gammelbilen, elementet till jobbet och lägga det på en pall där och sedan ringa DHL så kan dom hämta godset på jobbet, där finns t o m truck.
Sen ska jag aldrig mer köpa element.

21 kommentarer:

Malla sa...

fy fasiken vilka ena!! förstår att du blev arg

kvinnan med koftan sa...

ne men så smidiga dom är.....
Det är service! NOT!

Cina sa...

Rimligtvis borde ju elementet kommit på pall? Vart tog den vägen? Lossade de och tog den tillbaka? I så fall är det ju solklart att chauffören ska komma med en pall och hämta elementet. KAN man tycka. Nu är det DHL och de gör som de vill! Kundovänliga är vad de är!
Ja, jag har erfarenhet av dem. Som jag helst av allt skulle vilja vara utan!
Hoppas det ordnar sig!
Kram!

Petra sa...

DHL är rena skiten. UPS är mycket bättre. Bra att blir arg ibland så man får upp blodtrycket. Kram

Knasterfaster sa...

Bra att du blev arg!!! Vilken tur att du kunde ta med elementet till jobbet så att det ordnade sig för dig i alla fall!

BrunettAnna sa...

Du...Gafflan..DHL kommer till mej imorrn!? Hade det inte vart vääääldigt smart att hemta elementhelvetet på samma gång!! Ta på dej ett par extra strumpor å mammelucker så klarar du dej.....(jävlarhelvetes..lite sympatiarg då...)

Kramelikramkalas//Anna

Ewa sa...

Vilken idioti...

Gafflan sa...

Malla:
Arg är bara förnamnet! *Grrrr*

Koftan:
Att dom missat just den delen är helt otroligt!

Cina:
Pallen åkte med chauffören och inte sa han ett ord om att det var bäst att vi fick den också. Däremot var han så vänlig och skrev på fraksedeln att godset var skadat men att ta med tillbaka...omöjligt. Vi ville nämnligen inte ta emot det först. Dom är inte kundvänliga, nä!
Kram.

Petra:
UPS är bra men på jobbet vi är kunder hos Schenker och där har det alltid fungerat bra för jobbet. Vi har väntat på ersättning för skadat gods från DHL, på jobbet alltså, i tre månader nu. Skitföretag! Blodtycket är ok :)
Kram.

Knaterfaster:
Ibland måste man ryta ifrån annars blir man som en dörrmatta som bara blir trampad på. Deras sätt att tillmötesgå kunderna är inte ok.
Ja, det är tur att jag kan ta med till jobbet.

Anna:
Planen var ju att bli av med skrället i morgon men det bajsade sig rejält. Jag ska rota fram raggarsockarna och mammeluckerna ;D
Kramelikram och pöss.

Ewa:
Eller hur! Å det är dom som har skadat elementet från första början. Blir lite av ett moment 22!

Fru Venus sa...

Element kan du väl köpa, men ta inte hem det med DHL! Vill du att jag lagar en vodoodocka/bil och kör nålar i den?

Mångmamma sa...

Jag sympatimorrar med dig!

Gafflan sa...

Fru Venus:
Nästa gång, om det nu blir det, ska jag först kolla vem som kommer med godset sen ska jag handla.
Ja tack! Gör en vodoodockbil! Mohohahahaha...

Mångmamman:
Tack snälla!

Hannah sa...

Tyvärr funkar det oftast så där inom transportvärlden. Nästa gång du behöver skicka något får du ringa till mig på Isakssons åkeri så grejjar vi det=)

Gafflan sa...

Hannah:
Jag vet! Det är stordriften som gör att dom tappar servicekänslan.
Tack för erbjudandet!

Mollamaja sa...

Lysande exempel på "paragrafryttarskap" eller vad man nu kan kalla det. Så osmidigt! Inte vet dom vad kundservice innebär, den saken är klar!

MorsanMia sa...

Vilken dålig service..
Och vad energi de tog från dig. Tur det är fredag imorgon

nillas liv på pinnen sa...

Inget är som ett välriktat raseriutbrott! =)

Jess sa...

Men herregud vad de gör det svårt!!!
Hade också blivit förbannad!!!
Bra att det löste sig!
Kör golvvärme! :)

Tänkte bara sa...

Jävla DHL, nu fick du ännu mer huvudvärk.

Märta sa...

Meh! Vilka krångelpellar! Klart du blev bindgalen!
Fast du kan få en pall av mig! :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

På dom bara!!

Gafflan sa...

Mollamaja:
Japp!

Morsan:
Energitjuvar på hög nivå och tack gode gud att det är fredag i morgon.

Nilla:
Så sant som det var sagt! Är liksom ett litet lamm nu när alla aggressioner fick komma ut på en och samma gång =)

Jess:
Visst! Fanns inte tillstymmelse till smidighet!

Tänkte bara:
Vet du...huvudvärken försvann :D

Märta:
Totalt blindgalen. Tack för pallerbjudandet men vi har på jobbet, högvis...någonstans under all snö.

Sandra:
Dom fick en lur i örat :D