torsdag 11 mars 2010

Nördar?




Jag vet inte det ja...
Maken och yngsta har några favoritprogram på televisionen. Måste kollas varje dag oavsett om det är nya program eller repriser dom redan sett.
Vi snackar om The Simpsons och Star Trek. Voyager är det som följs för tillfället. Det har tittats på det förut, många gånger. Japp.
Star Trek har både jag och maken haft ett gott öga till och sett det mesta men själv tycker jag det är bara roligt några gånger.
Simpsons är relativt nytt för dessa två och för mig också faktiskt. För några år sedan fick yngsta The Simpsons Movie i julklapp och på den vägen är det. Alldeles för någon vecka sedan drog det i gång nya avsnitt av denna helt sanslösa familj.
Så varje kväll sitter, minst, två personer bänkade i soffan okontaktbara med ögonen fastetsade på teven.
Jag säger bara "Spock beem me up!"

4 kommentarer:

Malla sa...

men alltså. leon är besatt av star trek. han har sett det om och om igen. simpsons ser fabbe och leon varje kväll...jag är så less på homers röst!!

Mångmamma sa...

Star Trek har till och med jag haft behållning av men Simpsons har jag svårt för.
Fast nu är det inget problem längre, vi lever helt tv-löst!

BrunettAnna sa...

Jag får klåda av StarTrek...det är inte nyttigt va??

Kliarsåjagblöder-pössenAnna

Ulrika sa...

Jag säger bara: Simpsons.
Lycka. Bästa program. Typ ever ;)

Beam me up Homer!