torsdag 22 oktober 2009

Klantiga Gafflan.

Jag har fyra fönster i köket och i var och ett hänger det lampor. Vita, droppformade i glas.
Måste byta glödlampa i två av dom.
Så...det finns en fjäder som håller kupan på plats och det är lite trixande att få av.
Lyckas byta en glödlampa utan problem.
Dags för nummer två.
Lite extra information:
1. Jag är extremt kissnödig! (vi talar svårt att stå still)
2. Jag har lågt blodsocker och är darrhänt.
3. Jag lagar mat och stekpannan har liiite för hög temperatur.
4. Riset stormkokar.
Trixar av glaskupan och den liksom glider ur mina händer och studsar ner i bänkskivan och i ett desperat försök ska jag liksom fånga kupan på uppstuds (såg mer ut som om jag hanterade en glödhet potatis) det lyckas inte så den slår i golvet och hela köksgolvet blir fyllt med glasskärvor. Hämta dammsugaren och jag är fortfarande så in i helskotta kissnödig, riset har kokat över...och jag har en lampa mindre i köksfönstren.
Skiiit!

Inga kommentarer: