torsdag 24 september 2009

Grrrrrrr.

Har just avslutat ett telefonsamtal med en försäljare (här på jobbet). Vi har dragit ner på annonseringen i olika kataloger och sajterInternet för det är ju inte gratis! Det är hutlösa summor dom ska ha för en skitannons på t ex Eniro eller Lokaldelen.
Han gav sig inte och kunde inte ta ett nej utan gick på som om det var världens undergång om vi inte låg med på just deras sida. Till slut varnade jag honom att om han inte hörde när jag tackade NEJ så skulle jag lägga på i örat på honom. Tror ni han hörde ?? Nope, han sa att det var jag som skulle höra på honom! Då gick säkringarna för mig eller det svartna kan man säga!!
Då bad jag den unga herren att när en eventuell kund säger nej så är det nej och fan inget annat!!! Sen avslutade jag telefonsamtalet med att lägga på mitt i hans försvarstal.
Noboby messes with Gafflan!!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Haha! Det är det som är så skönt när man har dem i luren, man kan lägga på! Hur enkelt som helst!

Madlar sa...

Tycker att dessa mobilförsäljare som invaderar köpcentra är värst! Bryr mig inte längre om att säja "Nej tack" fint utan sätter upp handflatan o går förbi.

Vet du om att de enligt regler inte får kliva framför sina uppställda bås? Måste stå bakom o kunden ska frivilligt gå till dem. Kan vara bra att köra i halsen på dem om de är besvärande ;)

Gafflan sa...

Kan vara bra att veta det där med båsen. Jag försöker alltid att vara vänlig men bestämd när jag pratar med försäljare men när dom blir aggressiva i sina försäljningsmetoder då blir jag ett monster.

Mamma J sa...

Heja dig!

Att en del inte fattar!

När det gäller de där som står i sina bås - och aldrig står just där heller, så var det bra med det - dem svarar jag utan att titta på dem "NEJ!" och så fortsätter jag att gå i samma takt.