torsdag 24 september 2009

Föräldramöte.

Gårdagskvällen tillbringades på föräldramöte till fjortisen. Mycket blev sagt en del nyttig information och ögonöppnare som att det tydligen säljs så kallade "smartdrugs" i skolan. Hjälp!!
Hoppas att dottern har så mycket vett i skallen att hon inte går på sådana hemskheter.
Sedan var det alkoholens tur och jag vet att många barn i fjortisens ålder, främst tjejer, använder alkohol på helgerna! Min stora fråga blev då VAD GÖR FÖRÄLDRARNA som inte har koll på sina ungar! Hur kan man tillåta en tjej eller grabb i åldern 13-16 år springa ute en hel helg utan att någon undrar vart dom är?
Vi, i vår grupp föräldrar, kom överens om att om man såg varandras ungar berusade så skulle vi ringa respektive förälder. Det känner jag mig trygg med. Att veta att det är OK och att alla var överens om att göra samma sak.
Så var det diskussion om skolskjutsar att det var bökigt, stökigt och trångt. Även nu kunde Gafflan inte hålla tyst, resultat blev en smått irriterad lärare som tog kritik mot Västtrafik personligt. Sedan var jag tyst resten av mötet och lät andra föräldrar prata.

Inga kommentarer: