torsdag 17 september 2015

Jag rensar


här i bloggen.
Tar bort saker.
Städar 
och funderar på om vi ska göra slut, jag o bloggen. 
Vi får se.

Rensa skulle även yngsta behöva göra.
Bland sina kläder. Hon har enormt mycket kläder. ENORMT!
Hon är inte länge en size small. Nä, hon har blivit en large.
Hur talar man om för sitt barn, utan att vara fördömande, att hon borde motionera mer och äta mindre? Göra nyttigare val än hennes stora last chips och choklad? Jag menar hon är ju bara (snart) 18 år och jag vill absolut inte bidraga till någon ohälsosam vikthets men hon måste tänka på vad hon stoppar i sig!! Jag försöker så subtilt och diskret jag kan att uppmuntra henne till rörelse i vardagen men jag antar att hon måste komma till insikt själv men jag försöker ändå plantera ett frö om att vara lite lättare lagom till studenten. Hur det går? Sådär... Jag vill ju inte att vi ska bli ovänner!

Livet säger jag bara. Livet!
Det är inte lätt att leva och inte heller lätt att vara förälder.



Pöss på er.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara förälder är bland det svåraste som finns! Låter som om din dotter tröstäter. Kanske kan ni börja att äta bra och ta promenader och röra på er lite mer tillsammans så kanske hon får bättre vanor. Men sånt är så svårt att ge råd om. Min dotter ( som ju är äldre än din) har ett aktivitets-armband som är kopplat till mobilen och visar hur mycket hon rört sig, hur mycket hon sovit plus en massa annat. Kanske något din dotter hade haft glädje av också. Hoppas att ni hittar ett sätt som gör att allt blir bra igen. Kram!

Gafflan sa...

Tack för tipset! Jag ska inte prata bort det här men vi har sunda vanor. Maken har diabetes typ 1 så det går inte att slarva i vardagen med måltider eller innehållet i sådana. Vi har promenerat tillsammans men jag vill att hon ska tag i motionen självmant och känna att en liten promenad är bättre än inget alls. Vi får se men tack för att du delar med dig. :D
Kram

Ezter sa...

Ingen lätt fråga alls, det är så känsligt! Hoppas du får bättre tips av andra än av mig!