måndag 14 april 2014

Flow.

Efter en dag på jobbet med dåligt arbetsflow ska jag gå hem och se om jag hittar något flow hemma. Jag misstänker att flowet blir som bortblåst exakt i samma stund som jag sätter foten på hallmattan.
Matinköp är högsta prio. Själva matlagningnivån i Gafflanhushållet är nu under all kritik. Suget efter god mat är det inget fel på. Det ligger mer på flowet i processen "från beredning till tallrik". Det är som bortblåst. Helt enkelt bara för att jag är trött på att laga mat. Men, men äta bör man annars dör man. Kunde man köpa sig en kock på Konsum skulle jag ta mig fan redan ha köpt en.


Pösseli pöss på er.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Eller hur! Matkasse hot och matkasse dit. Ge mig en kock istället. Själv livnär jag mig på knäckebröd. Funkar finfint.

Ezter sa...

Tycker inte heller det är kul att laga mat! Helst inte denna veckan, när Maken jobbar eftermiddag och jag bara ska laga till mig, han ska ha som matlåda i morgon :(

Susjos sa...

Håller med dig till fullo! Tänk om man kunde ha en kokerska här hemma,vilken lycka!

Tack för fina kommentarer på min blogg ♥....

Fru Venus sa...

Jag lagar gärna mat bara nån skulle diska....