tisdag 13 mars 2012

Hade jag inte...

...varit så lat så hade jag lagt upp ett kort på mina blommande krokusar jag har i rabatterna men jag ids inte hämta kameran, gå ut och där ta ett kort...
Typ så här ser dom ut.
...och förresten finns ju alla bilder man kan tänka sig på google, inklusive krokusar.
Våren är fantastiskt på många vis. Synd bara att stora tröttheten slår till hos mig samtidigt som ljuset kommer. I går morse var jag ju pigg men i morse var jag asatrött. Lyckades i alla fall få vakna till talgoxens fina sång. Den kan göra vem som helst glad. Nu tycker ju jag det att det gott kunde finnas en volymknapp på dom små gynnarna så att jag kunde sänka volymen lite. Hade nämligen inte sovit färdigt. Faktum är att klockan hade inte ens ringt!!
Lyssna på talgoxen? Bara att starta klippet annars kan du ju också skita i det.

Pöss på er.

7 kommentarer:

Petra sa...

Jag och fåglar går inte riktigt ihop så jag hoppar på att lyssna!

Anonym sa...

Den där talgoxen måste vara miljöskadad för här låter de tii tii tuu (eller nåt sånt) fast här "pratar" de värmländska förstås.
Här behöver aldrig klockan ringa jag vaknar ändå. Kärringåldern! SUCK!

thejeanettishway sa...

trodde knappt det fanns fler än jag som blev trötta av vårljuset.
du skriver helt underbart!
hej förresten :)
åsså en kram från dalsland//

Susanne sa...

Jag får lyssna när jag kommer hem, sitter på tåget utan hörlurar och gissar att mina trötta medpassagerar into uppskattar fågelsång ;)
kramen

Malla sa...

usch, fålglar är både jobbiga att lyssna på och rätt äckliga och så väcker dom mig! men krokusarna som iunte är dina, dom är fina! :D

Dehäreja sa...

Jasså.... Är det DEN lille rackarn som låter så mycket?!

Sov gott!

Anna sa...

Vilka vårtecken!
b
Vilket kvitter lite för mycket på morgonen nu :)