måndag 31 oktober 2011

Jag kan ju inte hinna allt.

Efter jobbet men före affärsbesöket var jag tvungen att avlusa Lopploella en gång till med ett medel vars bäst före datum inte expirerat och som räckte med råge till hela hennes hår för att kamma med nyinköpt luskam och försäkra mig om att dom alla objudna men inneboende gästerna döden dött och det tog ju sin modiga en och en halv timme sen irrade jag runt och letade gravljus och lykta att placera på kyrkogården hos änglagossen och jag vet att man inte ska tända förrän till helgen men det är ju mörkt som i en säck och jag tycker han kan få lite ljus där han ligger dessutom har många andra redan tänt ljus så det är ok gravdekorationen får vänta tills i morgon och medan jag taskar runt där på en kyrkogård i bäckmörkret tänker jag på att sedan jag har varit på så många begravningar genom åren så är jag inte längre mörkrädd på slika ställen för jag är mycket mer rädd när jag går på promenad längs gatljusbeslysta vägar...faktiskt...väl inne på Konsum upptäcker jag att jag har en tendens att dra åt höger eller gå lite åt det hållet lite snett och med höga steg som att trampa vatten och på det kan jag skylla mina sprillans nya lösögon för då det tar en stund att vänja sig och
för er som såg mig så var jag inte på fyllan även om det verkade så men satan vad bra jag ser som en hök och allt är klart och tydligt med konturer konstaterar jag medan jag konkar matkassar till bilen som jag aldrig lyckas parkera rakt i en parkeringsruta fast nu är dom snedlagda så då ska det ju inte vara rakt men jag kan inte ens ställa bilen rakt på snedden om ni förstår vad jag menar det är inte glasögonens fel utan det kan jag säkert härleda till SBR (Skit Bakom Ratten) och sedan är jag redan hemma med kassarna som liksom välter in i hallen och nu har jag inte kissat sedan lunchtid och nu när klockan 18.00 kan jag liksom inte stå still utan att nästan kissa ner mig mäpans yngsta meddelar att hon är vråååååålhungrig och jag berättar att det blir fiskgryta med vitköksbröd till middag och nu ringer telefonen också och telia vill sälja på mig något och ta mig fan att det fick dom för vem vill inte ha sänkta kostnader för bredband, tv och telefoni och nu vet jag inte om ni fortfarande läser men jag har inte fått spader men lite så här har min eftermiddag och kväll varit...utan punkt liksom men nu får det vara bra! PUNKT.
Pöss på er.

9 kommentarer:

Mångmamma sa...

Punkt och amen!
Känns igen - alltihop!
Kram och glöm inte att andas lite emellanåt.

Snäckskalsdalen. sa...

Den kom till slut, punkten.....och du har äntligen fått dina glasögon! Hurrah!
Hur smakade den nya produkten från Abba förresten? Gissar gott!
Kramar i mörkret

Ezter sa...

Nu hämtar jag andan efter din hektiska dag :)

Malla sa...

haha herregud, sätt dig ned nu kvinna! ;D

Åsa sa...

Ojoj... vilken dag! Hoppas morgondagen blir lugnare.

Dehäreja sa...

Du behöver ett rejält break nu verkar det som ;)

Ta hand om dig!

Singelmamman sa...

Du hann kissa hoppas jag! Jag blev andfådd bara av att läsa det där. Så nu är jag redo att gå och lägga mig. Kram

Monica sa...

Men när fick du dina glasögon?!
Jag var där igår men tänka sig,dom hade höstlov denna veckan!
Morr!!
Det blir till att spotta linserna rena nu... ;)

Pöss

Fru Venus sa...

Jösses..... :-)))