fredag 21 oktober 2011

Jag är inte väldens smartaste...

...45-åring då jag glömmer bort att optikern inte har öppet alla dagar i veckan och blir väldigt förvånad när jag, glad i hågen och redo för att kunna se världen igen, möts av en låst dörr! Till råga på allt så spöregnade det också. Jag blev tvungen att trösthandla ett par jeans. Någon snygg fotosjåppad bild på Gafflan i nya jeansen blir det inte så jag har ritat i stället och tro mig det är myyyyycket bättre att titta på.
Något konstigt har hänt med min midja. Jag har ingen! Det är en aldrig så stor volang, ett bildäck, en badring eller pizza svald på bredden som hänger över byxliningen. Det tog en stund innan jag ålat mig ner i dom jeans jag ville ha för ni vet väl att stretchjeans ska köpas i en storlek mindre. Det stod att jeansen hade "normal midja". Nu vet jag inte vad som menas med det men det kan ju i alla fall inte vara min dom menar. Säkert avser dom en sådan midja som inte svämmar över alla bredder i alla fall. Jag försökte trycka ner volangen i brallan så gott det gick men då gick det inte att få upp dom över röven ordentligt. Nu har jag ju ingen röv heller. Inte sådan som har två definerade skinkor och startar direkt där ryggen slutar. Min lilla nätta bak har förflyttat sig neråt----mot knänvecken, blivit platt och det är brett mellan bakfickorna om vi säger så.
Ritad av Gafflan
Det är jobbigt att köpa jeans och se sig själv i provrumsspeglar.
Pöss på er.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaa, oh, förlåt, men det finns inte en kvinna över 40 som inte känner igen sig i din beskrivning.
Du är säkert skitsnygg!

Singelmamman sa...

Håller helt med Livet innan. Därför köper jag sällan jeans.
Du ritar snyggt.
Fredagskramar i massor!

Lippe sa...

Här är en till som känner igen sig!! Och med den här skroten inopererad så dör jag om det sitter åt, så sådana där byxor som håller in, lyfter upp och trollar går helt bort!!

Snäckskalsdalen. sa...

Det där är inte riktigt sant, för jag vet hur liten och fin du är. Du ritar även väldigt fint. Natt i stormen.
Kramar

desperat hemmafru sa...

Känslan känns igen. Måste också köpa jeans igen, men det känns så jobbigt att jag för tillfället vandrar omkring i tights och långtröja. Fast så kan man ju inte se ut på stan. Nu måste jag peppa mig själv och komma iväg. Här i Tyskland finns det i speglar i alla provrum. Bättre var det i Belgien. Där fanns inga speglar. I detta fall hade det varit ganska skönt. ;-)

Dehäreja sa...

Gissa om jag känner igen mig på den beskrivningen ;D
(fast jag har aldrig haft någon midja)

Sus sa...

Jeanstights. som man kan dra över den där kullen.

Men jag har mina skönjeans kvar i garderoben. Dem ska jag ta fram om 20 kg.

Anna sa...

Ha ha instäämmer själv men provrumsspeglarna ljuger ju, man ser finare ut hemma :)

Kram

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag gillar din teckning ... och känner igen mig.

Mollamaja sa...

Hahha :)) Över eller under 40 spelar ingen roll i mitt fall åtminstone. Mena 36 räcker mer än väl till för att bekänna liknande upplevelser från provrummen här i stan :/

Agneta sa...

Hahahahahaha! :D
Kram!

Ezter sa...

Det är inget lätt kapitel det där. Och provrum är provrum, som lustiga huset, fast tvärtom!

Susanne sa...

Hihihi, har oxå funderat över ordet Normal midja ;)

Malla sa...

provrum borde förbjudas.

Fru Venus sa...

Och av just den anledningen går jag runt i gummibandskjol och t-shirt året om ;-))

Anonym sa...

Midjor är inte längre vad de var förr, och då menar jag på byxorna och inte på oss som bär dem!
Vill man ha normal midja måste man köpa hög midja. Vill man ha låg midja köper man normal midja. Vill man ha riktigt låg midja köper man låg midja. Vill man ha hög midja måste man ha tur!