måndag 26 september 2011

Ännu en måndag.

Hummerfiskepremiär idag. Kl. 07.00 gick startskottet men redan före halv sju hörde jag båtarna puttra iväg ut på havet, sen ligger dom där och väntar på att klockan ska slå det magiska klockslaget. Vi maken fiskar inte hummer men vi äter gärna.

Jag sitter här och kan inte bestämma om jag ska gå till jobbet eller inte. Snurrig i huvudet är jag. Lite obehagligt vid snabba huvudrörelser. Nu har jag inte tänkt att headbanga så fasligt mycket under dagen men jag känner mig lite skum. Nej, jag tar och går iväg i alla fall för jag kan ju alltid gå hem.
Pöss på er.

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Yrsel är inte bra. Vila, vila och inget stress! Låt allt vara idag och ta hand om dig själv. Kom ihåg det när du går hem tidigare från jobbet.

Lippe sa...

Fy vad jobbigt! Hoppas det lättade och om det inte gjorde det att du var förståndig nog att gå hem!

Suzan sa...

Hoppas du får en bra måndag o ta hand om dig! kram!

UlGu sa...

Krya på dig!!
Kram

Renée sa...

Själv blir jag otroligt yr om jag rör huvudet för mycket så jag förstår precis hur du känner. Du skulle nog egentligen ta och göra en koll på hur du mår kanske? Aldrig fel å kolla så kroppen och knoppen är okej... Krya på dig!

Anonym sa...

Har suttit och funderat på samma sak. Ja, fast inte hummerfisket då. :)

Lutar nog åt att jag pallrar mig iväg också. Man får streta på...

Åsa Hellberg sa...

Satan vad gott.
Med hummar alltså.
Huvuden ska man vara rädd om!

Mångmamma sa...

Nu saknade jag svärfar något enormt! :(
Han brukade alltid komma med hummer, dagen före julafton.
En egen liten tradition som tyvärr försvann långt innan han gick bort i våras.
De sista åren orkade/ville han inte komma till oss alls.
Sköt om dig och din yrsel, headbanging verkar dumt!
Vila desto bättre.
Kram

Monica sa...

Du ska nog kolla upp din yrsel!
Måndagskram

Fru Venus sa...

Läste om Hummerfisket igår, lät gott ;-) Kanske du ska sluta snurra vännen och ta det lugnt!? Kram