fredag 12 augusti 2011

Talfel och lite annat som kan gå fel.

Handlade lite mat härom dagen...och tre chokladbitar av märket Cloetta. Ni vet erbjudande om att ta tre st för en billigare peng. Så jag tog tre men i kassan fanns inte erbjudandet registrerat och kassörskan frågade om det stod någon lapp vid chokladen och jag svarade att Marlboro minsann hade samma erbjudande. Kassörskan bras ut i gapskatt...
...och jag också när jag i mitt huvud egentligen skulle säga Marabou. Tja...lite fel.

Fel kan det också bli när jag och döttrarna provar kläder och tar tre provhytter på rad så att vi lätt kan se hur olika plagg sitter på varandra och om det är "jag, oss, vi" så att säga. Själv provade jag klart ganska omgående då plagget jag provade hade alldeles för små armar eller om det var mina som var för stora ska jag låta vara osagt...
Talade i alla fall om för döttrarna att jag var klar och gick ut. Efter ett tag kommer yngsta och sist äldsta som trodde att yngsta var kvar i sitt provrum och bara sådär öppnat dörren till det provrummet bara för att finna en helt vilt främmande kvinna som såg mer än förvånad ut. Typiskt äldsta!
Pöss på er.

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha, jag minns när jag berättade att Mannen jobbat som groupie när han studerade :-) vad jag menade var croupier :-))) Solskenskram!

Paula sa...

Påminner mej om när jag och mannen var i affären. Jag tyckte det blev riktigt tråkigt och vände mej om och tog honom i hand och sa" nä, nu går vi hem, älskling och gör något roligare". Tittar på honom, och upptäcker att jag står och håller en främmande, leende man i handen!!