söndag 31 juli 2011

Vårtbitare och tvätt.

Mr Vårtbitare hade tydligen övernattat inne hos äldsta i natt. Som ett skott kom hon ut ur rummet med fasa i ögonen.
- "Du mamma, det sitter en sån där grön äcklig sak inne hos mig!!!"
Skitäcklig var rätt ord. Stor var den också.
Fångad i en burk (av mamman) med lock for den ut i naturen igen. I natt ska hon inte ha fönstret mot vägen öppet. Det är där dom kommer in för dom håller till i vår stora björk.

I övrigt sorterar jag tvätt och lyssnar på när Fru Whirpool jobbar. Vilket är irriterande för hon för ett jävla liv. Något är fel med henne...
Tja, i övrigt händer här inte så mycket. Jag hade hoppats på en dag på sjön men det sket sig för vi fick åska och regn i stället. Tack för det men jag tycker att jag fått nog av regn under den här veckan. Nu skiner solen igen men eftersom vi har en båt av den långsammare sorten så är tvära kast inget som funkar när man kan färdas i en hastighet av max 7-10 knop. I stället staplar maken bräder och jag vilar i soffan och lyssnar på Fru Whirpool.
Pöss på er.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Skickar över lite av min sol, näsan är i rödaste laget :-/ Kram från en röd kräfta....

Jenny sa...

Ska fru Whirlpool gå i pension?
Hade en vårtbitare varit i mitt hus hade jag flyttat tror jag...

Singelmamman sa...

Fy sjutton! Jag hade dött, lite grann, om jag fått in en vårtbitare till mig. Har träffat en på en picknickfilt för många år sen. DET vill jag inte göra om. Låt du Fru W jobba, sen kan någon annan hjälpa henne. Kram!

Mollan sa...

Urk för vårtbitare :-)

Åsa Hellberg sa...

Det var ju sådana som sonen helt plötsligt hade sex stycken av i sitt rum i går kväll.
Inte så stora dock, en och en halv-två centimeter.

I min värld sa...

Vårtbitare som är så söta! Fast kanske inte inomhus på natten :-)

Jenny sa...

Ohhh ja! Di gröne e sååå räääliga!!!

Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Hade dom inte hetat just vårtbitare hade dom nog inte varit så motbjudande, tror jag...
Och inte kom det nåt regn ur dom där molnen, inte. Fastän det både small och mullrade.
Nu är det klibbigt igen.
Kramar