måndag 20 juni 2011

Men orka!

Här stressar man jag för att laga middag till hungrig familj och Gaffla för att hinna till frissan i tid.
Man jag mer eller mindre springer från matbordet för att vara i tid...
...och så kommer jag hem och möts av visserligen avdukat bord en överbelamrad diskbänk med disk bara för att någon (nu syftar jag mer till sommarlovslediga döttrar) inte orkat plocka ur och i diskmaskinen.

Inte min bild men ni fattar va!?
Jag säger bara som döttrarna...
...Men orka!!!
Pöss på er.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Tack för den, säger man då.
Jag tvingar mina barn att tömma diskmaskinen. Jag vägrar göra det. Och knorrar de frågar jag om de hellre vill laga mat, och det vill de inte.

Nä, vill de ha veckopeng får de bannemig hjälpa till hemma! ;) Diskmaskinen och varsitt "ansvarsområde" (som de ska damma varje vecka, eller så ofta som jag kommer ihåg att påminna dem) ska göras om de vill ha lördagsgodis. Och det vill de ju!

Hot och mutor är mina ledord! ;))

Fru Venus sa...

Visst blir man trött!! När jag klagar på att de aldrig hjälper till får jag svaret: "Ofta!" ???? Kvällspöss :-)

Knasterfaster sa...

Här har vi problem med bananflugor så den senaste veckan har jag försökt hålla kliniskt rent i köket för att bli kvitt dem. Tror du det funkar? Nehejdå. Nu är flugorna borna men nu är vi i otakt med ren disk i diskmaskinen och smutsig på diskbänken (igen). Jag tycker inte att det är min tur att tömma diskmaskinen den här gången (också).

Fru Gårman sa...

Trist!

Mina dagar sa...

Varför kan dom inte bara tänka...
...det är ju synd om morsan som jämt får hålla på i köket så det är klart vi ska hjälpa till!!!!!
VARFÖR tänker dom inte så?? Men orka tänka;(

Märta sa...

Orka, var ordet, sa Bill!

Singelmamman sa...

Hmrpf! Orka köpa skor till dem, orka köpa gott annat än till sig själv, orka vara hemma. Men jag är supersäker på att du är fin i håret. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jag som är expert på barnuppfostran säger nu, du plockade väl inte ur diskmaskinen själv.....?
Nästa gång ni åker till Göfab tycker jag ni ska komma förbi och så kan vi dricka lite bubbel eller nåt!
Agneta kram

Susjos sa...

Ack ja, gissa om jag känner igen mej?!!