fredag 27 maj 2011

Gratis är gott och inte billigt nog.

Jösses!
Jag höll på att bli omkullsprungen på Konsum idag. Anledningen hette gratis kaffe och tårtbit. Dom som sprang var pensionärer och flockades likt hyenor runt damen som stod för serveringen. Själv tog jag det coolt och tvingades gå en omväg runt "pensionärsstockningen" för annars hade jag blivit stående i högen ända fram till stängningsdags.
Mitt i allt tumult blev jag av med min varuvagn. Jag släppte vagnen för ett ögonblick när jag spanade in veckotidningar och när jag vände mig om var den väck, borta, gone. Ett tag trodde jag på riktigt att jag drabbats av tillfällig minnesförlust och tog mig en sväng i butiken för att leta. Den (vagnen alltså) hade inte hunnit så långt (upptäckte jag) för det var en pensionär som tagit den vem annars och tryckt den full av tårtor för dom var ju sååååååå gooooooda (tyvärr inte gratis)!
När jag äntligen lyckat ta mig ur butiken utan att krocka med rullatorer eller trassla in mig bland kryckor och käppar kom en dam springandes ur butiken (i panik) enbart för att tala om för sin väninna (som satt i bilen och väntade medan hon skulle handla) att det minsann serverades kaffe och tårta och det var GRATIS!!
Låt mig aldrig bli sådan...pliiiiiiiiis
Pöss på er.

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, låt inte heller mig bli sådan och jag tänker Rosella nu.......kram!

Gafflan sa...

Agneta: Det var PRECIS det jag också tänkte!

Nilla sa...

Haha, du har det inte lätt! =D

Själv ska jag bli en lugn och fin pensionär av den anspråkslösa sorten. Den som aldrig vräker i sig tårta och som väntar tills alla andra kommit förbi innan hon rycker framåt med rullatorn.
Det blir kul.

Mångmamma sa...

Nej, så vill inte heller jag sluta.
Lika illa är det med gamlingar som vågar sig ut på vägarna för att finköra lite, som i 50 knyck på 90-väg och så där...
Hoppas jag har vett att sluta köra bil innan jag börjar tycka att det går lite för fort i hastigheter över 60 km i timmen.

Fru Venus sa...

Ingen panik, alla på en gång! Jag är van, Mannen har "övat" i flera år. Kanske inte vad gäller tårtor men först av och på.... Fredagskram!!

Åsa Hellberg sa...

Du klarar dig nog:)

Shamrock sa...

Vänta bara.... snart är du där

Ezter sa...

Eller sån som står och sorterar jordgubbar i kartongerna och lägger till ett par extra fina i den lådan de väljer!

Singelmamman sa...

Hahaha! Fattas bara en käpp så de kan sätta krokben på alla andra som vill ha tårta. :-)

Mollan sa...

Hahhahaha :o) Vi blir nog sådana allihop ;o) Kram

Blåklinten sa...

Nej, du är det nåt jag blir irriterad på så är det pensionärer. Inte alla förstås!!