onsdag 9 mars 2011

Ska laga...

...spagetti och köttfärsås utan lök.
Alltså min mage idag! Herregud säger jag bara, vilken gasboll. Tur jag kan gå ut i naturen från kontoret för jösses när det väl mullrade till i magtrakten var det bara att lätta på trycket. Den har lugnat sig lite nu.

Ulla-Bella i Solstollarna. Någon mer som minns?
Hade inne en kund (egentligen ingen kund utan en som inte har något bättre för sig än att störa dom som jobbar) på kontoret som trodde att jag var hans personliga sekreterare. Han ville ha hjälp med att leta telefonnummer och trodde att jag skulle vara en darling och leta för honom. Jag slängde till honom en telefonkatalog eftersom han inte visste hur man hanterar en dator (ja, alla vet ju inte det), karln blev sur. Inte jag dock (inom mig lät det tyst mohahahahaha! elakt? jag vet!) för jag var bissi, bissi med mitt eget.
Pöss på er

10 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

JA, Ulla-Bella. En gammal favvis:)
Undrar vilket år det var? Jag måste nog ha varit över 20 när det gick i alla fall.

Ezter sa...

Ulla-Bella? Jag trodde det var du!
nä, skämt åsido, vem minns INTE "henne"?

Anna sa...

Haha klart jag minns han :) Brukar träffa en som e ganska lik honom men de vågar jag ju inte säga. Kram

Tankar vid midnatt sa...

Ulla-Bella var verkligen en höjdare. Dock inte Olla Ström som var en j_v_a diva som trodde han ägde Privé - innestället i Malmö på 80-talet.

Fru Venus sa...

Klart jag minns henne :-)) Tyckte du gjorde helt rätt idag ;-) Kvällskram

Knasterfaster sa...

På sjukhuset där jag arbetar finns det en sekreterare med exakt samma handsättning som Ulla-Bella har på den där bilden. Jag tycker inte heller om att vara mamma till vuxna människor på min arbetsplats. Jag skulle ha gjort som du gjorde.

Rut-Knut-Tjut sa...

Bra där, du är ingen sekreterare.

Kram

kvinnan med koftan sa...

helt rätt!!!

Singelmamman sa...

Lära sig leta i en telefonkatalog får de göra i skolan nu för tiden. Det är kanske bra, jag har ingen telefonkatalog. Min mage låter och beter sig idag med, och jag har varken ätit kål eller lök. Kram!

Mina dagar sa...

Åh, måske försöka få tag i en typ CD med Ulla-Bella!!

Blev han sur för det så kan han gott "ha de"!!

En man blev sur en gång på mitt jobb, när jag förklarade att hur han kunde värma sin mat själv i Micron.
Jag:
- Tryck på nr. 3 och när det plingar är det klart.
Mannen:
-NEEEJ jag väääägrar jag förstår mig inte på såna där maskiner!
SUCK!
SUCK!