tisdag 16 november 2010

Måndag eller fredag?

Idag var det väldigt förvirrande att kliva ur sängen. Jag trodde att det var fredag! Hur kan det vara fredag när det var måndag igår? Världens längsta måndag är det mest troliga svaret.
Jag ställde mig på vågen igår, av misstag, det var ingen rolig historia. Snarare en sorglig sådan och nu är det hårdhandskarna som gäller eller om det bara räcker att jag beställer tid hos frissan. Pälsmössan uppe på knoppen börjar bli aningens yvig och stor.
Nu ska jag köra tisdag, för det var tydligen den veckodagen det var. *suck*
Pöss på er.

9 kommentarer:

Mångmamma sa...

Godmorgon.
Själv har jag just insett mina logistikproblem med att vara, samt skjutsa barn ikväll, samtidigt.
Möten som krockar med barnnattning och storsonsupphämtningar.
Bra att jag är ute i så god tid....inte!

Anna sa...

Morning, denna vecka lär ju bli supelång för dig, bara tisdag liksom o du trodde fredag.
Du kanske såg fel på vågen också :)
Ha en bra dag! kram Anna

Rut-Knut-Tjut sa...

Hår kan väga vääääldigt mycket. Hoppas din tisdag går snabbt som bara den. Så du är en dag närmare fredag igen.

Monica sa...

Jag röstar för att vi kör fredag istället!
Så mycket roligare! ;D
Sv:
Blogger gillar inte mig just nu...Det är flera som har problemmer av olika slag med min blogg :(

Pössen

Åsa Hellberg sa...

Fy, vad trist att vakna till just en tisdag då:)
Mitt hår skulle inte påverka vikten ett dugg, det är som bomull. Jag önskar mig en pälsmössa men antar att varken det eller långa ben någonsin slår in...

Fru Venus sa...

Ahaa! Det är håret som förstör allt! Undrar om de har en frissa här i stan, måste klippa mig bums! Ha en bra "fredag", KRAM!

Snäckskalsdalen. sa...

Fast vädret är så fint så det gör nästan ingenting att det bara är tisdag! Härda ut!
Kram

Ezter sa...

Samma här! Tänkte när klockan ringde : Skönt det är fredag, sovmorgon i morgon... Men det klarnade ganska snabbt :(

Jesse-Paloma sa...

usch så himlans illa och inse att hela veckan är kvar innan det är fredag "på riktigt"! Hoppas du överlevde dagen!