söndag 10 oktober 2010

Skav, kli och kryp.

Skavsår kan man få på många ställen och jag har det under huden idag eller kanske är det mer som att det kliar...jag vet inte...kryper under skinnet kanske?
Jag hade goda intentioner idag och jag var på G och skulle fixa lite i hemmet. Gick åt skogen för knappt hade jag börjat innan dagens första kaffegäster dök upp. Så efter arton koppar kaffe hade jag överskottsenergi och tänkte att nu jädrar ska här vikas tvätt och läggas på sin rätta plats. Plingeling på dörren och nya kaffegäster. Suck tänkte jag då för jag var verkligen inte kaffesugen, inte det minsta. Det kröp i hela mig och jag visste inte riktigt om jag skulle gå ut och hoppa jämfotahopp en stund eller och jag skulle gå in på toa och skrika i en handuk. Jag är nu en väluppfostrad flicka och drack arton koppar till och nu mår jag illa. Egentligen skulle jag väl gå ut gå en stund men vid den här tiden på dygnet får jag nog använda pannlampa för att ta mig säkert fram och förresten är jag livrädd för älgar och vildsvin. Harar skrämmer till och med skiten ur mig när jag är koffeinspattig så det går bort. Koffein är farliga grejer förstår ni, speciellt när Gafflan druckit en månads ranson på en dag. Undrar om jag kommer att sova i natt...??
Pöss på er.

11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, men ... kunde du inte druckit ... Ramlösa, t.ex, i stället? *ler*

Fru Venus sa...

Tur att man inte alls dricker kaffe, men kanske också därför som man aldrig får spontana besök!? Du får lägga dig på soffan nu och varva kaffet ur kroppen ;-) Kvällskram!

Ulrika Fabulousforty sa...

Ja, koffeinöverdoser är minsann inte att leka med!:D Hoppas du kan sova i natt nu!

Mångmamma sa...

...när du får oväntat besök... :)
Sov gott - om du kan!

Moster Ma sa...

Oj då du får nog vika tvätt - inatt!

Realisten sa...

Jag är kaffesugen. Kan jag komma förbi?

Trollpackan sa...

oj, jag hade också tyckt att det hade varit jobbigt, men jag hade nog inte druckit mer kaffe själv, även om jag såklart hade bjudit de som kom och hälsade på.
Jag dricker i stort sett alltid bara kaffe på morgonen, har dragit ner kaffepimplandet för ett par år sedan, var ingen storkonsument då heller egentligen,från cirkus 3 koppar till en stor kopp bara på morgonen.
Hoppas att du kan sova nu då.

Mandelblom & Tassavtryck sa...

Så typiskt att alla kaffegäster väljer att komma på en samma dag. Hoppas att du kan somna nu. Läste någonstans att om man druckit mycket kaffe och har svårt att somna, ska man dricka en kopp kaffe precis innan man lägger sig. Koffeinet har lugnande effekt första halvtimmen... ;)

Malla sa...

låter som om det blev några koppar för mkt idag :P

maria sa...

oj oj tufft läge...blir kanske att vara vaken inatt...

klunka lugnt ..kram

Maja sa...

spontanbesök är underbara - om de inte kommer samtidigt allihop!
hoppas du kan sova i natt!