lördag 7 augusti 2010

Tala tydligt.

Smyglyssnar på döttrarna som tittar på TV. Ibland så får man höra en del när dom två pratar som t ex att det inte heter "frankmän" om fransmän. Jo, yngsta behöver nog hörapparat och talpedagog tror jag. Äldsta tröttnade på hennes talfel och rättade men yngsta babblade på som om inget hänt. Jag tror hon retas!
Igår pratade yngsta om kastanjetter (hon vill ha sådana) och då skulle jag skoja med henne och sa att sådana där "kasta getter" kunde man ju inte ha, hon uppfattade aldrig det roliga utan upprepade att det hette kastanjetter...men äldsta skrattade högt och hon var ändå inte på samma våningsplan!

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Gud vad skönt att det finns fler....*pustar ut* När vår äldsta pratar brukar mannen och jag titta på varandra och den som hinner först brukar säga: "Kan du översätta?" Dottern säger att det är INTE hon som pratar fort utan vi som hör långsamt.....? Kram ;-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha, ha, så ondskapsfull du er. ☺

Petra sa...

Haha, hon kanske driver med er.

Anonym sa...

*fniss*

Cattas liv och tankar sa...

Har precis som fru Venus en racerpratare, ibland sitter vi som fågelholkar och undrar vad som smattrades fram: -)

Malla sa...

Hahah :D

Mina dagar sa...

Ha ha ha TACK för ett gott skratt så här klockan 23.57 på lördagkvällen:D
Kramar Eva

. sa...

Hahahah Känner igen det! Minsteman pratar som om han konstant hade helium i luftstrupen...

Kramkram
Ullis

Anton D sa...

Hm ja jag pratar nog lite väl otydligt ibland, främst för att jag pratar så snabbt.

En gång klagade mina föräldrar på att jag pratade för snabbt, då kontrade jag med "Lyssna fortare!". ;)

Suzan sa...

haha, tjyvlyssning kan vara så underhållande =)