söndag 8 augusti 2010

Inredare Gafflan...eller nääää...

Gjorde en liten koll i mitt så kallade linneskåp och upptäckte att det fattades lite linnedukar (nej, jag har inte massor jag har sex stycken). Ni vet sådana där stora (oftast vita) fina dukar man kan använda när man riktigt vill slå på stort och duka flott. Nu är det extremt sällan jag använder slika dukar, pappersdukar på rulle funkar alldeles ypperligt, men jag undrade vart dom var. Efter en liten expedition i djupet av tvättkorgen uppenbarade sig tre vita, en beige och en grön/beige...dom vita åker för tillfället tvättmaskin. Nu får jag nog banna mig själv för att jag inte tvättat dom tidigare för på den ena var det massa kladd av blåbär och den duken har legat lääääääänge i tvättkorgen. Sprayade på en massa "ta bort" och får jag väl se om den går att använda igen.
Annars har jag "sytt" (med fållband och strykjärn) idag och äntligen fått upp mina nya gardiner i TV-rummet! Dé ni! Inte en dag för tidigt om man frågar maken men det gör jag ju aldrig...
Ni skulle gärna få se en bild men batteriet i kameran dog...synd...typ.
Äh, det är inget att visa upp heller för jag är inte direkt den piffiga typen utav mig och när jag ska pynta och leka heminredare så blir det alltid fel. I mitt huvud har jag tänkt ut hur det ska vara och sedan när jag ska utföra det så blir det liksom inte bra. Fel eller konstigt är mer jag. Jag är sjukt avis på dom som bara kan slänga fram lite saker här ett par ljus där och vips så blir det supersnyggt och hemtrevligt. Det kan inte jag!

24 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Låter som vanligt som om du beskriver mig. Jag fattar inte heller hur "dom" bär sig åt. Ställer jag fram något för att få det fint så ser det bara stökigt ut. Jag måste nog också dyka på huvudet i tvättkorgen nu för att se vad jag har glömt där. Tjenixen.

Madlar sa...

Eller såna som lägger löv, en näve kottar o kvistar med rönnbär på bordet mellan utspritt färgat glaskross...jätteläckert men när jag gör det ser det bara skräpigt ut. Har liksom inte rätta piffet :)

Snäckskalsdalen. sa...

Jag säger galltvål.....vägrade in i det längsta, speciellt som jag nån sa att den var gjord av grisgalla....men det funkar faktiskt! Oftare använder jag det där i den knallrosa plastburken......heter.......Vanish, eller Nitor Remover.
Det här inbillar jag mig att jag kan, förstår du, det går inte en gång när jag lagt på finduken utan att det blir all möjlig skit som inte vill bort.....
Jag tror visst du kan piffa till det hemma!
Kramisar i den konstiga söndagshettan utan sol.

Agneta sa...

Äsch, du har det säkert hur mysigt och fint som helst!

Tigris Predikantan sa...

Nähä ... men du kan ju annat som säkert ingen annan kan!
:)

Märta sa...

Lika här! Linneduk och tygservetter i fina servettringar till trots är jag värdelös på det där sista piffet! Men jag är en jäkel på att kitta fönster!

Realisten sa...

Jag är impad bara av att du äger linnedukar. Det är vuxet! :)

Monica sa...

Nu är Gafflan på G...läser jag ...*fniss*....ta inte i för mycket nu bara. Fu är säkert en "hejare" på mycket annat. Må väl & kramen.

Monica sa...

...slant med fingret....DU....ska det vara!

Renée sa...

Alla är ju bra på nåt! SJälv är jag bäst på att sova ;-)

Malla sa...

men alltså jag struntar i vilken stil du har - jag vill SE ändå! ladda kameran :)
kramen

Rut-Knut-Tjut sa...

jag vill också se! Det är alltid så att andra tycker att det finns tanke och värme i hemmen som inte de som bor där ser. Alltid.

Anonym sa...

Jag säger som realisten: Linnedukar wow! stiligt värre. Klart vi vill titta in i ditt hem, är övertygad om att du har det hur fint som helst

Shamrock sa...

Jag är oxå avundsjuk på de som kan få till det. Men vissa som har det som yrke får inte heller till det. Jag tror att vi klarar oss rätt bra ändå - eller vad säger du?

Peacerosen sa...

Här tycks det vara hela familjen som "hjälper till att piffa" hemma hos oss.

Det där "nonchalant framslängandet" av diverse tidningar och frukter och sånt som inredarna håller på med, du vet?

Men tidningarna på dass och halvtaskig frukt i korgar får ALDRIG samma utseende här hos oss som i tidningarna?

Eller "slarvigt slängda kuddar" i soffan...*stööön!*

Men va fasen!?
Det är väl inte det viktigaste. Det syns ju i alla fall att här bor någon....Haha!

Jag är grymt impad över att Du orkat hänga nya gardiner i denna knepiga fukt-värmen!!
Klart vi vill se bilder! Ladda batterierna nu!

Kram på sej!
Jenny

Maja sa...

Du har en award att hämta hos mig om du vill ha den.

Kramar Maja

Fru Venus sa...

Jag tror du undervärderar dig själv! Förresten kan du så mycket annat... ;-) KRAM

Finnpajsaren sa...

Men eller hur. Jag är som du när det gäller inredning. Visst, det blir okej men inte alls sådär piffigt som jag hade velat. Usch, jag hatar nästan att va hemma hos såna som kan sånt.
Kramen på dig.

S sa...

Fållband och strykjärn, vilken räddning det är! Alla mina nya "kreationer" /ett par gardiner, två löpare) är gjorde med dessa.
Kram

Selma sa...

Det som inte går bort med galltvål går inte bort.

. sa...

Skönt Gafflan, att du vågar säga som det är! :D

Jag gör precis det samma de få gånger jag använder min linnedukar. För det är ju så vidrigt sjukt trååååkigt att stryka dom...

kramkram
Ullis
PS Kan vi inte bilda en klubb på nätet: Sveriges mest ostylade hem - jag skulle vinna busenkelt! :-)

Lysande ögonblick! sa...

Visst är det skönt att fixa och dona ibland?! :-)Att få upp gardiner. Rengöra duk. Gott. Befriande på nåt sätt. Ha en skön kväll. Kram

Cattis sa...

Vita linnedukar är kanoners! Använder alltid dem! Bara att tvätta med klorin så försvinner ALLA fläckar sen! O är så bortskämd att jag kan skicka iväg dem till mamma o få dem manglade efter tvätten... .-)

Ulrika Fabulousforty sa...

Fållband och strykjärn - det måste jag prova!!!
Eftersom jag är ovän med allt vad symaskiner heter så blir det mest silvertejp och häftklammer, och det är en utmaning att få till snyggt, vill jag lova...