måndag 24 maj 2010

Surt! sa Gafflan.

Mottot "varför göra idag det du kan göra i morgon" får ofta konsekvenser för Gafflan. Att skjuta saker på morgondagen är ju alltid en kortsiktig lösning, vilket ger tillfredsställelse för stunden kan jag meddela men det har ett pris!
1. Det är inte roligt att på morgonen mötas av disk på hela diskbänken bara för att jag inte ides plocka ur diskmaskinen i går.
2. Det är inte roligt att på morgonen gå in på det kombinerade badrummet/tvättstugan och mötas av tre gigantiska högar av tvätt. Färdigsorterade dock.
3. Det är inte roligt att på morgonen mötas av en mer eller mindre rapande sophink med sopor balanserade tills mer än bredden är nådd.
4. Det är inte roligt att på morgonen gå på hallmamattan, barfota, och det känns som om man går på en grusgång.
5. Det är inte roligt att på morgonen mötas av en spishäll som ej är rengjord efter gårdagens middag.
6. Det är inte roligt att på morgonen mötas av strålande solsken men p g a mina skitiga fönster tro att det är dimmigt ute.
7. Det är inte kul att på morgonen p g a punkt 2 upptäcka att man typ inte har något att ta på sig.
8. Det är inte kul att på morgonen  upptäcka att jag egentligen borde ha varit hos frissan och klippt mig för typ flera veckor sedan.
9. Det är inte så kul att på morgonen, med fumliga händer, öppna nytt kaffepaket och hälla ut hälften över all disk och golv bara för att jag inte fyllde på kaffeburken igår när den var tom.
10. Det är inte kul att på morgonen upptäcka att jag är helt jävla slut p g a att jag aldrig kommer i säng på kvällen.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul men bekant det låter det allt.

Ulrika sa...

Det verkar vara mitt liv du beskriver där. Jag skjuter också upp allting bara för att det är tråkigt att göra just nu.
Det känns bra när man bestämt sig för att skjuta upp det men sen har man ju ändå det kvar liksom.

Jag kommer nog aldrig att lära mig. Kommer du?

Monica sa...

Gafflan, du är som Fritjof Nilsson Piraten.....på hans gravsten står: ......hade för vana att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta.... så läääänge ska väl inte du vänta..? ha,ha,ha. Tyvärr lever jag efter detta mottot också!
Ha en bra dag.

Malla sa...

jag skulle nog gått och lagt mig igen!

Jesse-Paloma sa...

oj.. känner igen flertalet punkter.. hoppas att din DAG blev bättre & roligare än morgonen!

Nina/Stjärnkraft sa...

En försynt undran: är det ingen annan i familjen än du som någonsin gör någonting..? Om inte, så låter det som det är lite väl mycket som ligger på din lott, när ni nu faktiskt är fler i hushållet. Så tycker jag, och det står jag för ;o)

Moster Ma sa...

Att man aldrig lär sig!!!

Mollamaja sa...

Jag skriver under samtliga punkter, ordagrannt!
Utom kanske punkt 7 på arbetsdagar eftersom jag har arbetsuniform och den får jag tvättad..

Märta sa...

Din lista lät alldeles för bekant!
Tror jag stannar kvar på jobbet för att slippa konfrontera disk/häll/tvättkorg..

Anonym sa...

Nej, det är inte roligt. Man (jag också!) borde lära sig att man faktiskt tjänar in lite tid på att ta sig tid till sakerna direkt.

Petra sa...

Nop, det är lika bra att göra allt i förrgår.

nillas liv på pinnen sa...

Men kanske bättre ändå än att vara Fru Präktig och göra allt det där på en gång?
(Eventuellt är jag bara avundsjuk på präktisarna...Kan vara så.)

. sa...

Jag VET!! Det är inte ett dugg kul... Men ändå gör jag precis likadant. Jag har vetat i ca två månader att jag ska på tredagars utbildning på annan ort med start imorgon. Ändå springer jag idag runt i huset och letar efter mina favvokläder som ska tvättas, strykas och sen packas. Bussen avgår 07.00 imorgon bitti. Tror du jag hinner med det och allt annat som ingår i ett fullständigt onormalt normalt liv där emellan? Ja, den som lever får se :D :D Så jag förstår dig!

Klankis sa...

Nej det är inte kul, men vet du vad som är kul?
- Att det är lön den här veckan! Happy days!

S sa...

Nä, det är ju fan helt enkelt...
Hur gör man för att slippa allt elände?

Monica sa...

Hörs som en riktig blåmåndag!!
Jag fick göra en del idag som jag inte "orkade" igår men jag har ju varit ledig ;)

Måndagskramen

Fru Venus sa...

Är det ok om jag printar ut det här, förstorar det och tapetserar ungarnas rum med det?

Agneta sa...

Hög igenkänningsfaktor där, tyvärr.

Ancan sa...

Håller med dig till fullo

Knasterfaster sa...

Nu verkar det som du har snott min lista igen! (;

christel sa...

"Roligt och roligt...grisar ska inte ha roligt" som Emils pappa sa ;O=

Lina sa...

Bare nr 1, fikk det til å knyte seg i magen min!!!! Derfor leste jeg ikke resten....men går istedet å legger meg!

Ulrika Fabulousforty sa...

Japp. Precis så är det. Varenda-enda dag.
Att man aldrig lär sig...

Tigris Predikantan sa...

Sorry men jag måste skratta åt nr 6 *skratt* Hopas du får en bättre dag i morgon!
:)

Singelmamman sa...

11) Men det är mycket roligt att du delar med dig av din lista. Själv kan jag ju bara ana, inte alls förstå vad du menar. *hostar*