måndag 24 maj 2010

Jiiiiiihaaa!

Det skulle jag sagt om det hade varit annandag pingst och ledig måndag.
Nu är det bara en helt vanlig skitmåndag som jag ska ta mig i genom. Lika roligt som att ser färg torka.
I alla fall är det bara 7 veckor kvar till semesterledighet.
Förresten är jag sjukt sugen på att åka till sydeuropa i början av september. Så kommer det inte att bli för jag har ju handlat en soffa, massa tusenlappar kostade den, och en ny ytterdörr som också kostade pengar. Nu ska det handlas en massa klädsel till huset. Gratis är det inte.
Varför är jag inte miljonär?

15 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ytterdörr skulle vi verkligen också behöva!
En ny då alltså:)
Ha en bra måndag trots allt♥
Kram!

B i t t e sa...

Samma här. Både vad gäller måndagskänslan och suget till sydligare breddgrader som inte kommer att kunna tillfredsställas... Vi får gaska upp oss och ta oss an veckan :-)

Realisten sa...

Tänk exakt den frågan har jag ställt till mig själv också :).

Rut-Knut-Tjut sa...

Vill också ha massor med pengar. Vill också resa, ha ny soffa och gärna lite kläder. Hoppas din måndag blir bra. Jag är hemma med halvsjukt barn, tänkte låtsas att det var en ledig dag men lilleman påminner mig titt som tätt att jag inte är hemma för att slöa :)

. sa...

Varför är inte JAG biljonär?! Då skulle det bli nytt hus, ny bil, nya kläder och ALDRIG MER reklamvikning :D :D

Märta sa...

Känner mig också väldigt bitter över annandag pingst frånfälle! Vad är meningen med att ha pingst utan den?!

Renée sa...

Tänk om man bara EN ENDA DAG fick spändera hur mycket man ville! Bara slösa så in i vassen, köpa precis vad man önskade sig! Vilken dag det skulle va... Jag skulle snabbt som attan köpa mig ett hus tror jag. Och ett par nya byxor kanske, hihi...

Anonym sa...

Jaa, och varför måste man betala för tråkiga saker som el och sånt?

Knaada sa...

Kanske just därför, tänk om du aldrig hade köpt en soffa i ditt liv, eller dörrar, dekorationer, resor eller husklädslar, då hade du kanske varit det! En miljonär! Lycklig, det vette tusan.

Malla sa...

varför är inte jag miljonär? säg till om du blir det och hur du blev det i så fall :)

Snäckskalsdalen. sa...

Ho ho ho ho......jag ÄR ledig idag.....ho ho ho ho....men jag är inte miljonär......bara ledig....ho ho ho......skall ut och njuta nu....
kram

Frogprincess sa...

Javisst ja... vi skulle ju varit lediga...
Suck.
Ha en bra dag ändå...

Alfahannen sa...

Men lilla Gafflan, det är klart du inte ska vara miljonär, för då känner jag att det funnits en överhängande risk att du inte bloggat. Du hade istället varit fullt upptagen med att åka genom byn i ett vrålåk och vinka med vita handskar åt pöbeln:)

Gafflan sa...

Mr Alfahannen:
Du har helt rätt! Inte fasen hade jag suttit här och bloggat. Jag hade ju naturligtvis bett någon annan göra det åt mig. Sen skulle jag gnälla över hur skitjobbigt livet som miljonär är. Ja, så klart, jag skulle åka vrålåk och vinka åt pöbeln :D

Fru Venus sa...

Vinner jag på lotto så tar jag dig med mig till Italien på en vecka! :-)