söndag 2 maj 2010

Den som sover syndar icke.

Lite så blev det igår.
Somnade som en stock på soffan medans döttrar åt godis.
Lite sugen var jag men mest var jag sprängmätt efter alla kräftor jag tryckt i mig.
Så min utmaning går, än så länge, bra!
I fredags var jag väldigt nöjd med mig själv, 0,5 kg hade jag lyckats gå ner igen. Idag har jag inte vägt mig för helgen har ju gått i matfrosseriets tecken. Jag har ätit tills jag var mätt och sen har jag har ätit lite till ska jag säga. Normalt sett gör jag inte det men vi har haft extra god mat hela helgen.
Dagen ska jag ägna åt att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt! Solen skiner och blåsten har lagt sig. Lite kallt är det men jag tror att jag kan leta upp ett hörn någonstans runt huset där det är lä och solen värmer extra mycket.

14 kommentarer:

Malla sa...

mycket bra jobbat av dig, du är superduktig!!

Singelmamman sa...

Bra jobbat! Och frossa måste jag få göra även sen när jag ska hålla vikten. Någon gång emellanåt, det är ett val jag ska göra.

Tigris Predikantan sa...

Har vi för mycket god mat kan man lätt räkna ut vem som äter tills hon knappt kan ta sig upp ur stolen *ler*!

Camilla sa...

Dessa dagar är underbara, när man inte har något planerat och bara kan ta dagen som den kommer och ägna sig åt må-bra-saker!
Ha det gott där på läsidan vid huset.

Fru Venus sa...

I kräftor är det noll kalorier, så ha gott samvete du bara ;-) Njut av solen, det ska vi! Kram

Mollamaja sa...

Duktiga du. Hoppas din duktighet smittar av sig på mig också..:-)

Petra sa...

Grattis till minuset. Min kamp börjar imorgon.

Finnpajsaren sa...

Men åh! Bra jobbat.
Hejjahejja dig.
Jag vill också sola i lä... :-S
Kram.

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Tänk så fint livet kan te sig en solig söndag!

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Du Gafflan, jag satt i säkert flera minuter och funderade på vad dom där "böööarna" heter och vad jag alltid kallar dom i vanliga fall. Jag frågade omgivningen men det var ingen som ville engagera sig, för dom svarade inte ens.
Klart det är "grunn" man säger och även jag......är det detta som kallas hjärnsläpp, tro...
Ha det skönt i vårsolen!
Kram fr andre sia fjorn!

christel sa...

Vackert fixat

MosterMa sa...

Du förtjänar definitivt en plats i solen idag!

Ulrika sa...

Starkt jobbat. Själv har jag också jobbat på matsituationen, fast mer åt ät-hela-tidenhållet.
Liksom tröstäta klockan runt.

Går ganska bra faktiskt, om det var målet men det var det ju inte.
Tanken var ju att jag skulle vara smal till Denna sommar...

Går illa...
Mycket illa...

BrunettAnna sa...

Ååå...är det sova man ska göra för att kunna låta bli att äta!?
Jag garanterar...jag kommer vara den första som smaskar choklad i sömnen.....
;0)
Kramen Anna