lördag 10 april 2010

Vad vi åt?

Skulle egentligen ha thaikycklingryta med grönsaker men det fattades kyckling...då blev jag så trött. Eftersom jag trodde helt säkert att det fanns kyckling blev jag liksom extra trött. (jättesuckpustochstön)
Rotade runt i frysen och hittade en...fläskfilé. Det var inte dåligt eftersom jag var helt övertygad om att vi hade ätit upp den förra helgen!? Jättesnurrigt faktiskt. Så det blev filé.
Egentligen ska jag vara glad att jag hittar något i den överhuvudtaget, frysen menar jag, det konstiga är att den är full av en massa saker men aldrig det som jag tänkt mig, märkligt.
Fast det kanske det inte är när jag tänker efter. Jag är nämligen expert på att frysa in mat. T ex två kotletter här en fiskbit där, lite svamp och en bulle. Va???? Vad lagar man på det? Jag tror nämnligen att jag ska hinna laga jättemycket mat när jag är hemma på lunch fast jag har bara 45 minuters rast. Vad hinner jag på den tiden? Innan jag ens kan börja med maten så har det gått en kvart, ska ju på toa, kolla posten, snabbläsa lite reklam eller tidningen som jag kanske inte hann på morgonen. Det säger sig själv att jag inte hinner någon avancerad matlagning så då blir det alltid sånt som ägg, dom kan ju koka medan jag är på toa och lite så, skinka eller tonfisk och lite sallad. Då skulle man ju kunna tro att det finns middagsrester sedan föregående dag? Det finns det bara det att maken får med sig det till jobbet.
Jag är ju inte kvinnan med den bästa av framförhållningar för jag har just idag insett att jag glömt att frosta av frysen...skit också för vi hade ju värsta längsta kallaste vintern på länge!
Så är det att vara Gafflan och ha huvudet under armen.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Om jag inte vore den allra bästa av husmödrar skulle jag kanske, kanske eventuellt kunna känna igen mig lite lite liiite i det du skriver.
Men bara kanske, och i så fall bara yttepyttelite.

Fru Venus sa...

Ägg och tonfisk låter jäkligt bekant ;-) Min frys är i skick en månad i året, den månaden efter avfrostningen...

Anonym sa...

Jag skulle också ha frostat av frysen var det tänkt, vintern var ju så lång och kall, så "jag tar det i morgon" blev det hela tiden... hmm, har fortfarande inte gjort det och nu är det ju plusgrader ute...

desperat hemmafru sa...

Sköööönt att vi är fler olyckssystar. Jag MÅSTE också frosta av frysen. Borde OCKSÅ ha gjort det när det var kallt. OCH min frys är full, just av udda märkliga ting, som liksom aldrig känns rätt när man rotar... Vad är det för fel??? På frysen menar jag???

Mina dagar sa...

Fläskfilé är ju inte fy skam! Undra vá ni åt förra helgen? Snurrigt alltså?

Kram Eva

Mita sa...

Blen det thaigryta med fläskfile då?