fredag 16 april 2010

Såg ni det?

Var det någon som märkte av askmolnet från Islands vulkan? Det blev lite disigare här i går men det var ju halvgrått hela gårdagen ändå så...
Idag är det solsken och blå himmel.

Annars blev det en snurrig fredagsmorgon.
Maken var hemma och förstörde våra rutiner. Han skulle till vårdcentralen och ta lite prover. Han har ju diabetes typ 1 och träffar läkare eller sköterska på diabetesmottagning lite då och då. En vecka innan läkarbesök ska prover tas och skickas till sjukhuset för analys. Det kollas långtidssocker, kolestorol och lite annat. Han har under sina femton år som diabetiker aldrig haft dåliga värden! Det är fantastiskt. Inte så att han är någon renlevnadsmänniska som aldrig gör utsvävningar men han förstår sin sjukdom har insikt om hur den fungerar. Det är när man inte har det som det kan bli farligt. Att ha diabetes är inte krångligt det kräver bara lite planering när man ska göra saker eller åka någonstans. För det mesta tänker jag inte på att han tar sprutor.

Så...fredag go vänner!!!
Härligt!

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Go fredag på dig med :-) inget askmoln här inte (bara åskmoln), bara inställda små skitflyg. Mannen sitter på färja nu (hoppas jag...) Ha en bra dag!

Petra sa...

Inget moln här. Solen skiner och det är en underbar fredag. Ha det så bra. kram

Malla sa...

Vet inte om det var ett moln eller om det var ngn som släppte sig. Somnade gjort jag iaf.

Tigris Predikantan sa...

Ja, inte är det vanligt att diabetiker sköter sig ordentligt ... speciellt män ,,, men som du skriver så är det så viktigt och a-o för att undvika komplikationer!

BrunettAnna sa...

Jag märkte då inget jag heller....så dammet flög inte ÖVER er heller!!??
Idag är det sola som gäller!!! :0)
Men först MÅSTE jag städa....:0(
Bajs åxå, avskyr att städa ju....
Ha en skön helg, vi synes!! ;0)

Ancan sa...

Ingen dis hos oss, strålande sol och ingen vind - ovanligt för västkusten (med ingen vind alltså).

Ha en härlig helg!

Mollamaja sa...

Neh, inga moln vad jag kunde se. Men så såg jag ju inte så mycet mer än skvallertidningarnas "kulturartiklar" hos frisören dom timmar det ännu var ljust nog att kunna se nåt..

Cina sa...

Har inte sett molnet men hört om det och ska här ska göras experiment.. inte jag men ungarna!
Trevlig fredag!
Kram!