lördag 3 april 2010

Hallååååå!

Vad gör ni!
Här har det knappt hunnits göra någonting, fast jag är inte förvånad. Nej, vi har haft mina svärföräldrar på kaffe. Det var ett tag sedan dom var här så det var trevligt.
Så kom vår granne, ni vet han som utsett maken till vaktis av hans hus. Jag tror han hade dåligt samvete för han kom med värsta påskgoodibagen. Det var olika sorters choklad, kaffe , te, kakor. Jo, man tackar! Inte för att det kan släta över allt spring vi, läs maken, haft till hans hus i tid och framförallt otid. Godis är alltid gott!
Egentligen ska jag gå ut men jag har inte hunnit så långt. Ut i trädgården alltså. Maken tyckte vi skulle röja lite. Han menar att JAG ska röja lite för han håller på att dra elementrör i nybygget. Jag har nu inte riktigt lust att gå ut och kratta om jag ska vara ärlig. Trädgårdsarbete är inte min starka sida det heller, jag har inte så många eller jo, jag är jättebra på att göra ingenting. Det är min speciallitet!
I kväll vill visst döttrarna gå och titta på "påskefyren". För er utsocknes så är det så att här tänds det påskeldar på påskafton och skjuts raketer, inga majbrasor här inte.
Om det inte blåser smådjävlar eller regnar så går jag med...om jag får förstås!

13 kommentarer:

Fru Venus sa...

Och jag klappar kaniner och äter memma. Hänger ut lite tvätt och blir lika förvånad varje gång jag går förbi rabatten, för ingen har städat bort fjolårets pioner, så tulpanerna som är på G skulle ha mera rum!? Konstigt. Skickar en "göra-ingenting-kram" till dig :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vad gör man. Jag har varit utanför huset och konstaterat att det finns alltför många projekt att påbörja....så det är ingen idé att börja på något för det blir inte färdigt ändå...!???
Men det är varmt och skönt och jag hittade omgivningen sittandes i en stol vid värsta söderväggen med ansiktet vänt mot solen.....jag försökte göra det också, men jag sneglade mig runt och såg återigen allt som borde göras. Sålunda gick jag in. Och putsade mina kängor.
Så är det!
Och ja, påskbrasa är vad som gäller!
Kram

Petra sa...

Här mumsar jag goda saker hela tiden. Tur att jag har fått tränat annars hade jag gäst så jag inte skulle kunna komma ut ur dörren.
Glad Påsk.

Realisten sa...

Äter, dricker och latar mig. Är det inte det den här helgen är till för?

Anonym sa...

Han kanske läst din blogg, han grannen, eller var det månne mutor...
Jag blir lite avis faktiskt på er som pratar om tulpaner osv.. för här är inte snön borta än, men dock en underbart ljuvlig dag. jag längtar inte heller till krattning och sånt otyg, nää och fyy. Därför är jag lite lycklig över naturtomten med mjuk mossa, stenblock och ännu mera mossa..
Moss, moss på dig!

Nikki sa...

Oj oj , satt ju och skrev och så försvann hela kommentaren ..hmmm kanske det är något skoj på gång i cybervärlden.

Hoppas att det blir ett bra väder så att ni kan njuta av påskelden ikväll.

Kratta tycker jag om för det är meditativt och njutningsfullt bara man får ta paul lite då och då =)

Kramar!

Madlar sa...

"Att göra Ingenting" är inte att förakta. Passa på att njuta av den långa ledigheten.

Ulrika sa...

Jag är ingen trädgårdsmänniska heller, men herregud vad jag skulle arbeta i trädgården om jag fick ha vår nu.
Jag skulle kratta mig blodig.

Fast hade jag vår som ni har nu skulle jag förmodligen göra som jag gör på vår egen vår...
Ingenting!
;)

Märta sa...

Inte för att jag har några ambitioner på att kratta. Men jisses vad jag önskar att det alternativet fanns! Här kan man välja mellan att skotta snö, klafsa runt i atlantenstora vattensamlingar eller fastna i leråkrar!
Bäst jag gör absolut ingenting - det är jag också väldigt bra på! :)

Camilla sa...

Jag har tur angående trädgårdsarbetet - det regnar - så jag kan med gott samvete bänka mig med en kopp thé framför teven och kika på en bra film. :)

Knasterfaster sa...

Vi har ju inte varit hemma så hemma har vi inte hunnit gjort något. Iofs kom vi hem redan kl. 15 idag men då var det dags för kaffe med blogg! Gott att han hade lite samvete ändå er granne! Ni sa väl till honom att det inte räckte som lön för allt jobb ni lägger ned?

Amazingdays sa...

Ja, trädgården är alltid ett litet moment såhär på våren. Man får tänka på resultatet.
Lycka till!

KRAMAR//
CARINA

nillas liv på pinnen sa...

Och vad gör du idag då?