lördag 20 mars 2010

Efterlysning.

Sist jag såg röken av dig var i oktober. Du försvann samtidigt som mina gamla vänner, Lat och Slö, kom och hälsade på under ett av Förkylnings besök. Du dumpade mig utan att säga ett ord. Kvar stod jag, liten, blek, rädd och mager (nåja) och undrade vad som hände!? Sökt dig med ljus och lykta under stock och sten men likt en fis i en korgstol är du borta.
Jag som hade så många roliga projekt inplanerade för oss och utan dig blir det intet. Vad säger du om detta:
- Trädgårdsarbete. Det är ju vår nu!
- Rensa på vinden. Härligt va?
- Skura väggar och golv på toaletten. Jo, kaklet på väggarna behöver verkligen tvättas!
- Rensa bland döttrarnas kläder. Vet du hur mycket kläder dom har?!
- Göra fint i klädkammaren. Tänk dig...nya hyllor till både kläder och skor...va...underbart!
- Städa i köksskåpen. Du vet ju hur det ser ut där...
Listan på roligheter kan göras lång och jag lovar att inte göra dig besviken!
Snälla, snälla Energi kom tillbaka!! Jag behöver dig!
Svar till "Du och jag för alltid"
PS. Jag har bytat till vårgardiner men det var inte detsamma utan dig. DS.

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag håller tummarna hårt för att ni hittar varandra snart!!!

Agneta sa...

Men gud vad konstigt. Min försvann ungefär i samma veva... Tillsammans?

nillas liv på pinnen sa...

Ja, inte har han (för det är väl en han?) dragit hit iallafall.
Fast just nu satte maken på dammsugaren så kanske ändå...?

Bibban sa...

Jag tror det är en riktig energitjuv någonstan i vårt avlånga land, den tar frå norr till söder och verkar inte vilja ge något tillbaka. Just nu har den tagit min sisita gnutta och bra lämnat en envis förkylning efter sig
BLäää
Hoppas den kommer tillbaka till dig så skickar du den till mig sen.."deal"
Du får en snuvig KRAM av mig

Märta sa...

Totalt opålitlig typ det där! Kom på besök hos mig men drog vidare helt utan att skämmas!

Osloskånskan sa...

Inte här iallafall...

Anette sa...

Snyft, det har gått flera år sedan den lämnade mig, fattar fortfarande inte vad jag gjorde för fel. Men jag lever på hoppet att jag en gång ska bli förlåten så att den kommer tillbaka till mig.

Fru Venus sa...

*gapskrattar* Fis i en korgstol!! :-)

Mångmamma sa...

Hjälp, känner mig skyldig!
kan ha varit jag som stal all överbliven energi från norr till söder.
(Mitt normalspeedade jag behövde lite påfyllning!)

Mina dagar sa...

Shit...jag satt och tänkte att du skulle drämma till på slutet av texten att typ din man var ... vill inte skriva ordet. Blev ledsnare och ledsnare för varje rad.
Vad är jag i för sinnes stämning i dag????

Nu blev det ju en BAGGIS när det BARA var energin som var borta:D