måndag 8 mars 2010

The body.

Sedan i somras har jag förlorat lite i vikt, 8 kg har det blivit. Det är märkligt detta hur jag, i mitt huvud, tror att bara för att överviktskilon försvinner från kroppen så skulle det per automatik ge en fast och tight kropp!
Effekten av viktminskning är att jag nu begåvats med lösare "sladder" runt omkring på kroppen. Den där magen, med sexpacken på, har ju inte infunnit sig. I stället ser jag nu tydligt hur "ankaret" framträder. Jo, det är så magen ser ut när ålder, graviditeter, kejsarsnitt och viktminskning gjort sitt.
Röven hänger, armarnas gäddhäng hänger...hmmm...mer. Kalkonhalsen och hamsterpåsarna i ansiktet blir märkbart tydligare.
Jag tycker ju att det skulle räckt med promenader och omläggningar i kosten men icke. Här måste det till tyngre grejor verkar det som. Jag tänker närmast på styrketräning och diverse hävningar.
Pust, stånk och stön!
Att jag aldrig kan vara nöjd.
PS. Idag är det internationella kvinnodagen. Hurra till oss! DS.

11 kommentarer:

Malla sa...

Jag är drottningen av slappskinn! Det är en rätt ärofylld titel må jag säga. Ska vi peppa varann och göra övningar 5 ggr i veckan? armhävningar, situps och tight-rumpaövningar?

Gafflan sa...

Japp, det kan vi göra! 10 st av varje/dag? Vilken är bästa övningen för att tighta till röven förresten?

Finnpajsaren sa...

Men ändå, grattis till så många fina kilon minus! Hurra för dig!

Singelmamman sa...

Den bästa rövtightaren är att du ställer dig som om du skulle sätta dig på en stol och sedan försöker du gå lite. Plus att du gör knipövningar med rumpan. Låter och ser urfånigt ut men jag tror det funkar. Ett annat bra knep som ger djävulsk träningsvärk, är att sitta på rumpan med benen rakt fram och gå på rumpan fram och sen bak ett antal ggr. Lovar dig att regelbunden rumpgång ger både smärta och resultat i form av en fast rumpa. Grattis till oss kvinnor idag!

Cina sa...

Asch, bry dig inte om det slappa. Bry dig om hur du mår istället. Tyngdlagen är svår att övervinna!
8 kg minus är ju jättebra! Heja dig! Och Grattis till det!
Kram!

IKA sa...

Tänk så underbara kroppar vi har alla människor, alla är unika med eller utan gäddslapp och hängbröst =)Jag har som alla andra naturligtvis provat på olika metoder för att få fastare mage men jag återgår inte till att betala dyra slantar på gym utan tränar hellre på egen hand med sittups, och vanliga koövningar (står på alla fyra och skjuter rygg som en ilsken katt för att sedan sjunka ned med ryggen) Bra för ryggen. Magen kör jag vanliga situps när tid och minne finns.

Annars så trivs jag i min kropp, känner mig unik, vill inte vara trådsmal som förövrigt allt ifrån alla är, inte ens de smala modellerna är smala..

Tänkte göra ett kort inlägg men det blev ju lååångt. Vad jag vill säga är: Om man ska träna så är det för ens egen skull.

Grattis till 8kg minskningen!!

Sköt om dig vännen och grattis till oss kvinnor idag!
Varma kramar

Märta sa...

Lite?! 8 kg är ju rent otroligt mycket! Grattis! Det bästa med att "bara" vara sladdrig är att resultatet av träning syns betydligt snabbare! You go , Girl! :)

Osloskånskan sa...

Grattis till både det ena och det andra!

Anonym sa...

Tittar in. Säger hej. Hej. :-)

Ulrika sa...

Grattis till viktminskningen och fluffet kring magen.

Mitt fluff är fortfarande lite som en gravidmage, yippi till det. Inte.

;)

Gafflan sa...

Tack för glada tillrop och jag är tacksam att jag, trots min dåliga karrakträr, lyckat mota bort lite kilon. Det är fasen inte lätt! Egentligen började det med att mitt blodtryck och kolesterol var för högt...och på den vägen är det.
Finpajsaren:
Tack så mycket. Kram.

Singelmamman:
Bra tips! Tages tacksamt emot och ska provas omedelbums :))

Cina:
Egentligen inte men vill bara tona till kroppen lite. För övrigt mår jag bra! Kram.

Ika:
Det är ju dit man vill att trivas i sin egen kropp. Det trådsmala är inte mitt mål. Bra övning, koövningen alltså. Ska provas. Kramar till dig!

Märta:
Tack! Om resultat kommer snabbt kanske det räcker med att jag tänker på träning ;D

Osloskånskan:
Tack!

Anna:
Hejsan :)

Ulrika:
Tack så mycket!
Du ska inte tro att mitt fluff helt har försvunnit, jag har så det räcker i fall det skulle bli dåliga tider ;D