torsdag 7 januari 2010

Stötande.


Jag är som en vandrande van der Graaff generator.
Får stötar av allt. Det är så läskigt. Innan jag bestämmer mig för att ta i en sak så petar jag först med ett finger lite lätt för att kolla om det är safe så att säga.
Snart vågar jag inte ta i något överhuvudtaget. Inte är det små fjuttar heller utan dom kan göra riktigt ont.
Jag minns tröjor jag hade när jag var liten, när man tog dom av sig och drog dom över huvudet stod håret rakt ut (70-talet var nog polyesterns guldålder) och sen fick man vattenkammahåret för att det skulle lägga sig ner.

5 kommentarer:

Nilla sa...

Det är för att du har sån attraktionskraft.
På elektroner iallafall.
Men jag antar att det inte bara är elektroner?

Monica sa...

Så är det i min världen också...;)
Speciellt nu när det är så kallt det hjälper inte ens att använda mycket balsam, håret lever sitt eget liv ändå...
Ha en fin kväll!
Kram

Gafflan sa...

Nilla:
Aha! Ja, elektronerna dom fullkomligt älskar mig just nu ;)

Monica:
Visst är det äckligt? Jag balsamerar håret, smörjer in händer och har tonvis med mjukmedel i tvätten...men ändå är jag superladdad ;)

Anonym sa...

nu ska du få ett tips från J:
på jobbet blir jag ofta superladdad och får stötar av allt jag rör, jag vet att det ska göra ont så därför slår jag i allt så då märks det inte om det är stöten eller slaget som svider...
Jädrigt bra tips va?
Nu vet du att jag inte e förbannad när jag slår i sakerna ...

Gafflan sa...

Tack för tipset J!
Ska börja slå på saker nu fast att jag inte är förbannad ;)