söndag 10 januari 2010

Så där ja!

Var uppe i fjortisens rum och rotade runt.
Det stod en kartong med chokladpraliner i bokhyllan.
Tom, trodde jag, för det skulle vara så typiskt henne.
Hon kör lite med metoden "varförplockabortnärdetfinnsandrasomgördet".
Tog lådan, öppnade den och HALLELUJA där fanns choklad.
Nu satt jag där i hennes säng och resonerade med mig själv om hur bra denna dag har gått att jag faktiskt inte har intagit några onödiga kolhydrater...
Tänk vad förvånad hon ska bli när det bara finns några få kvar!
Häpp!

3 kommentarer:

Agneta sa...

Det faller in under kategorin: Shit happens!

Tänkte bara sa...

Erkänn att det var för att rädda henne från framtida övervikt du offrade dig.

Gafflan sa...

Agneta:
Just det! Shit happens. ;)

Tänkte bara:
Jag erkänner. Som den goda mor jag är så gjorde jag henne en tjänst helt enkelt ;)