fredag 11 december 2009

Stör mig på? Nää.

Min ena granne (han som gillar bilar) har något sorts "låsbehov".
I går kväll var jag på utsidan huset och hör att grannen låser upp ytterdörren och kommer ut. Han låser ytterdörren, går tre meter för att låsa upp till källaren, går in där och låser den dörren efter sig. Han är högst två minuter i källaren. Han låser upp och kommer ut, låser dörren, går tre meter och låser upp ytterdörren, går in och låser om sig!
Ok, undrar om han förvarar värsta statshemligheten i huset eller så är han livrädd för sin granne för så här är det alltid hos honom, dag som natt.
Han låser och låser upp oavsett om han är ensam eller har sin tjej där eller döttrar på besök.
Det verkar vara ett jädrans jobb att hålla koll på om han har låst eller inte. Puh!

2 kommentarer:

Knaada sa...

Oj, och jag som trodde jag hade mycket att göra innan jul! Hur ska din granne hinna med allt bestyr mitt i sitt låsande?

Gafflan sa...

Ja, det kan man undra ;)