tisdag 15 december 2009

Julhandel.

Vi kom ihop oss lite maken och jag om vad vi skulle hjälpa tomten men i inköp. Jo, ser ni han är inte den typ av man som älskar kläd-, sko- eller inredningsbutiker. Inte heller är han lagd åt det håll att han jublar över att få gå in i butiker som Kicks (han får nysattacker av alla dofter).
-"Jag åker inte ifrån Torp köpcentrum utan att ha fått med mig alla julklappar vi ska ha!" sa han.
-"Då får du stå ut med att vi också kommer att gå in i en och annan klädbutik..." sa jag.
Nu blev det tyst, så säger han:
-"Vet du vad du ska ha där då?" (alltså...vad tror han, jag är ju kvinna, det kan ta tid).
-"Nej, jag måste kolla lite först fattar du väl?" (okej, jag kanske himlade lite med ögonen i smyg)
Nu blev han sur för jag var så tyken i mitt svar sa han. Det var jag då rakt inte, ironisk kanske! Jag trodde bara att han kände mig bättre och vid det här laget vet att när man ska köpa något till pubertala döttrar så kan man inte ta vilken trasa som helst.
Ja, så han fick sura några timmar. Plocka bort lite golvlister från ett av sovrummen. Komma och kolla på sportnytt. Sen var allt som vanligt igen.
Det är tur att man är gift med en sådan "mogen" man!

Inga kommentarer: