tisdag 13 oktober 2009

Vad blir det för mat?

Idag ska jag ha spagetti och köttfärsåsextra till familjen. Extra består av bacon eller rökt skinka i röran och en skvätt chilisås.
Själv ska jag bara ha köttfärsröran med lök i. Det svåra är vad jag ska ha till...alltid.
Sallad är ju självklart, pasta håller jag mig borta från, potatis är ju inte GI direkt. Får väl göra som jag brukar...koka mig en kastrull med broccoli och blomkål. Lite fetaost (light) och en klick cremé fraiche (mellan).
Men innan maten blir det värsta powerwalken!
Den här låten är jädrans bra att ha i öronen när man går i uppförsbackar, bra tempo!
http://www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w&feature=fvst
Vad ska ni ha till middag?

4 kommentarer:

Jenny sa...

Run to the hills, med Iron Maiden. Den duuuh! Den får mig att springa fort i backar.

Gafflan sa...

Bra val måste jag säga!

Tove Kungsholmen sa...

Falukorv till två pers och gammal pizza från igår till en. Sa jag att jag pluggar till Folkhälsovetare?

Gafflan sa...

Men falukorv kan man variera i det oändliga. ;)