måndag 1 juni 2009

Varmt.

Idag också gott och varmt ute. På jobbet har jag aircondition, svalt som ett kylskåp är det på mitt kontor. Det kunde behövas idag ska jag säga. Jo tanten gaffla om att det skulle solas sig igår. Visst, bruna fettvalkar är snyggare än blåvita sådana tänkte jag. Bikinin klädde på och sedan skulle det lapas sol i trädgården, på baksidan huset då man så klart inte ville skrämma slag på förbipasserande!
Det är nu striden börjar! Alltså jag hatar att ligga still på rygg eller mage och steka mig, sitta i solstol eller stå rätt upp och ner helt ok. Tanten hon... låg still som en död och brände fläsk. Kampen pågick i ca en och en halv timme men jag vann. Problemet i dag är att jag är kräftröd på framsidan och blåvit på baksidan! Snyggt? Not, skulle inte tro det! Ont gör det i ansiktet, ja där behövdes extra färg tyckte tanten. Alla snygga 40+ rynkor syns ju ännu mer när man blir lite för solbränd och det är det värsta jag vet. Hade jag fått bestämma så hade det smörjts in med 30 faktor i fejan. Nästa solning får faktiskt bli på mina villkor, så det så!
I dag har jag också extremsvettats helt frivilligt under en powewalk, så najs i hettan, tanten höll inte med. Man kan säga att hämden var ljuv.

Inga kommentarer: