tisdag 2 juni 2009

Stör eller Störd?

Skillnaden kan i bland vara hårfin. Tanten hon är morgonpigg. Hon kunde lika gärna väcka mig helt och hållet i stället för att hålla på som hon gör! Ganska många dagar i veckan måste gå upp och kissa vid 03.30 snåret. Inte tassar hon runt nej hon går på som om hela familjen var uppe. Skramlar och har sig tänder en massa lampor, klampar runt, dricker vatten. Tröttsamt! Sen blir det lugnt och tyst en stund. Vid 05.00 kommer nästa trix och det är klassiskt... Täcket är borta. Då har skrället lagt ned det på golvet och jag måste upp och fixa till det för påslakan och innehåll är numera inte i synk. Massa mas! Nu börjar jag bli pigg. Står jag upp nu blir hon nöjd. Men vad ska "vi" (jag och tant Gafflan) göra uppe så tidigt? Dammsuga? Knappast! Då vaknar garanterat alla. Somnar om en stund iallafall tills klockan ringer. En halvtimme efter täckincidenten blev det. Nu är jag sur och jättetrött. Fan tar ! Sådana här dagar blir alltid lite extra långa speciellt om det är en tisdag också.

Inga kommentarer: