tisdag 9 juni 2009

Trött jag är...

som om jag inte sov i natt överhuvudtaget. Tant Gafflan har inte riktigt släppt greppet om mig ännu. Ibland är det tur jag har henne. T ex idag när jag slutade jobbet för dagen så skulle jag handla mat men jag hade glömt inköpslistan hemma. Alla vet ju vad det betyder om man åker till affären utan den, att man kommer hem med en massa annat utöver det som står på listan. Så jag fick ta en sväng hem först. När jag väl hade tagit av mig jackan så kunde jag lika gärna dricka kaffe först, kissa, läsa posten...Det är väl märkvärdigt men när rumpan väl fått satt sig ner så är den svårt att få upp den igen, om det inte var för Gafflan vill säga. Hon tjata och stod i gav sig inte. Till slut stod jag inte ut längre. Affären nästa. Vilken tur säger jag för när maten var inhandlad, middagen lagad, tvätten hängd, dagliga promenaden gjord, diskmaskinen ur- och i plockad, allt bortplock och framplock och upplock och plock, plock, plock...i all evinnerlighet. Då var det ljuvligt att ta en kopp kaffe och se på TV en stund innan det är dags att för sängen. Ibland är det tur att jag har henne, tant Gafflan, alltså.
Godnatt.

Inga kommentarer: