fredag 12 juni 2009

I denna ljuva sommartid...

Skolavslutning till yngsta dottern i går kväll. Tack gode gud att det bara var mulet och ganska varmt då skolavslutningen var utomhus. Den här skolan är totalt befriad från något som helst som kan uppfattas som stötande mot andra kulturer och religioner, både på gott och ont, därför ingen avslutning i kyrkan. Jag blir alltid lite "gråtig" när jag ser alla barn och föräldrar som finklädda under någon sort förväntan tittar på sin avkomma med stora blanka ögon. Barnen blir stora så fort...och jag också!
Stora dottern gjorde sin första skolavslutning på högstadiet idag. Dom är i alla fall i kyrkan just så som det ska vara. Massa fniss och tjöt var det här i morse då två klasskompisar kom för att "fixa" sig. I hällade regn körde jag fnissmajorna till skolan för gemensam samling sen åkte jag hem och drack kaffe och prata med minstingen som har sommarlov.
Själv får jag vänta 4 veckor på mitt "sommarlov". Aldrig har det känts så avlägset som nu.

Inga kommentarer: