torsdag 4 juni 2009

Regn.

Är tråkigt. Aptråkigt faktiskt. Jag har skallebank också, rejäl sådan. Jag bli rastlös och stressad av regniga kvällar. Hann i alla fall med en powerwalk idag innan regnet. Maken tyckte jag skulle ta med paraply. "-Jaha! sa jag. Vill du att jag ska leka Mary Poppins?" Hade det inte blåst full storm ute kanske jag övervägt det.
Det finna dagar när allt eller ganska mycket känns tungt som om man sakta ruttnar inifrån på något vis. I dag är en sådan dag. Förklaringen ligger med största sannolikhet i att fröken Röd ska komma på besök och tant Gafflan ska ta semester ett kort tag. Lugn bara lugn hon kommer tillbaka fortare än man anar. Jag har räknat ut att under min menscykel har jag en LYCKLIG vecka och det är veckan efter mens. Då går allt i rosenrött inget är jobbigt eller tungt och kroppen känns smal och smidig. Hur nu det är möjligt, att kroppen känns smal och så!
Det var denna dagen ett liv som han sa farbror Melker i Saltkråkan imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer: