tisdag 3 mars 2015

Idag

hukade jag mig när jag kom ut.
Höjde handen till skydd och tänkte "what the f..k"!
Vi har SOL på besök! Ja, jag är i chock.
Gästhamnen i sol.
Efter att ha släpat min BFF (the paraply) med mig vart jag än har gått månad in och månad ut kändes det väldigt konstigt att inte ha med regnskyddet. Nästan naket faktiskt.
Nog om solen.

Igår tänkte jag "åhhh shit" mellan varven. Det är sån jag är. Ibland.

Åhhh shit nr 1 var när jag öppnade en sprillans ny (oöppnad) mjölkförpackning (med bäst-före-datum den 5 mars) bara för att upptäcka att mjölkhelvetet hade surnat. Det upptäckte jag efter några klunkar. Kräk.

Åhhh shit nr 2 var när en rotfylld tand började göra ont. Den blev klar så sent som i höstas. Idag gör det inte ont men jag anar ugglor (och massa pengar till tandis) i mossen.

Åhhh shit nr 3 kom när jag avslutat och städat bort efter middagslagning och yngsta hurtigt deklarerar att "nu ska jag baka"...  "Åhhh shit the stök" tänkte jag".

Åhhh shit nr 4 blev makens sena påkomst av matlådetillagning. Koka, koka...steka, steka...stänk, stänk...söla, söla.  Orrrrrrrkaaaaaa...

Idag har det flutit på bra utan några "åhhh shit".
So far so good.


Pöss på er.

7 kommentarer:

Ezter sa...

Vissa dagar är mer "Åh, shit" än andra!

The Queen of fucking Everything sa...

Jag ser bilden och tycker också det är väldigt tråkigt att jag innebär där du är:-)

The Queen of fucking Everything sa...

Jag ser bilden och tycker också det är väldigt tråkigt att jag innebär där du är:-)

Åsa sa...

Samma soliga väder som här! Härligt, fast snålkallt...

Åsa Hellberg sa...

Åh, vad fint!!

Agneta sa...

Hoppas du slipper en massa åh shit idag!

Agneta sa...

Hoppas du slipper en massa åh shit idag!