tisdag 13 januari 2015

It is Måndag.

Är det inte. Det är tisdag och här väntas ytterligare en dag med blåst, regn eller snö.

Började måndagen med att försova mig.
Yngsta missade bussen medans jag hann till jobbet i tid med andan i halsen, tröjan ut-och-in (jag vrängde rätt den på jobbet) och håret på ända. Jobbade nästan två timmar innan strömmen försvann och var borta hela min arbetsdag. Mycket skriv/rensa/städa i pannlampans sken innan jag gick hem och tände ljus och brasa i kaminen. Idag har vi ström. Jippi!

Egon stormade bort hela lördagen men vi lyckades fara till Göteborg T o Re (för ommöblering av äldstas lya som för övrigt blev bra) och var hemma igen innan det fläskade på med orkanstyrka i vindbyarna. Det blåser fortfarande. Igår t ex uppmättes 32.6 m/s i byarna (32.7 är orkan) men det är klart att jämfört med Egon, som dundrade fram med 38-40 m/s, kändes (och lät) det mer som en liten bris.



Pöss på er.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Den där Egon hade styrka ...

Åsa sa...

Ja, jag tyckte det blåste bra här, ett par mil inåt i landet (typ, svårt att lista ut var?) så jag fattar att det var mastodontstorm där ute!!

Ezter sa...

Gillar inte stormar det minsta!