torsdag 8 januari 2015

Gafflan support, var god dröj!



"Om jag inte kan eller ens tänker/vill försöka själv kan jag ju alltid ringa eller besöka
 "Gafflan på Verksta´n" för hon kan alldels säkert! Och tid har hon. Också!"

Detta tycks vara den senare tidens tänk bland anställdas anhöriga och bland vår äldre kundkrets på jobbet. Jag är snäll och hjälper till om jag kan. Appleskit, f´låt saker menar jag, är inte min starka sida men jag lyckas lösa det mesta.

Min arbetsplats och arbetsbeskrivning har denna vecka förvandlats från ekonomi/administration till IT-support. Det kan vara allt från att överföra ljudfiler mellan en diktafon och dator samt att bifoga en bild till ett e-mail eller uppdatera en surfplatta.
Nästa vecka får jag säkert ägna mig åt det jag ska. Hoppas jag.


Pöss på er.

6 kommentarer:

Lady Gaggig sa...

Hehe.....ja, ibland är det dumt att visa "sina skills"... ;)
Så säger sonen här hemma ofta när jag ropar stup i kvarten och virusprogram och uppdateringar och annan skit! Haha...
Kram på dej och fortsatt Gott nytt år!
Jison

Åsa sa...

Nämen vad bra!!
Då kanske du kan jlälpa mig med problemen jag har i bloggverktyget då? ;-)

Realisten sa...

Du är för snäll. :)

Ezter sa...

Men ändå, det är roligt att de tror dig om att kunna fixa så mycket! Gott anseende, hörs det som!

Fru Venus sa...

Jag räknar helt kallt med att du får dubbel lön.

Knasterfaster sa...

Du måste utnyttja situationen. Ställ krav på ersättning!