fredag 12 december 2014

Umgås.

Det här med att inte ha tv eller internet.
Det går bra. Faktiskt.
Ett tag hade vi ingen ström. Heller. Eller det var vid flera tillfällen faktiskt. Vi har ju väder och igår var inget undantag. Åska, hagel, regn, snö och blåst om vartannat men jag har ju radion och mobilen går att använda vid internetsurfning om jag vill.
Idag ska vädret fortsätta men troligtvis klarar vi oss här uppe på bohuskusten från stormen som fått namnet "Alexander".
Vi får se. Jag ska i alla fall inhandla lite fler batteri till radion. Kamin och ved har vi så frysa ska vi inte göra. Gasolkök och mat likaså. Så om stormen skulle ta "fel" väg är jag förberedd. Just nu har vi faktiskt tämligen molnfritt, vindstilla och en aning sol. Yippi på det.
Yngsta konstaterade igår (med glimten i ögat) att nu äntligen får vi chans att "umgås" riktigt ordentligt.
Jag vet inte det jag. Vi får väl se vad hon tycker på söndag.

Men idag är det fredag och det känns kanoners!
Ha en bra dag och helg alla.



Pöss på er.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

haha, precis - vad tycker hon på söndag?

Ezter sa...

Vi har vindstilla just nu, men ska köra neråt nu, hoppas Alexander kommit av sig!