onsdag 5 november 2014

Att fundera på mitt i natten

eller jag kan inte sova så därför tänker jag på saker som får mig att tänka "typiskt".

1. Jag har handlat allt på min inköpslista men när jag kommer hem upptäcker jag att smörgåsssmöret är slut. Totalt helt slut! Möjligen kan man putta runt mackan i byttan och på så sätt få upp resterna på smörgåsen. Det får visserligen vara en väldigt liten dito.

2. Jag har plockat i och ur diskmaskinen, Startat den samma. 30 minuter in i diskprogrammet finns det helt plötsligt både skitiga matlådor, koppar, glas och bestick i diskhon.

3. När jag under en nanosekund kan se botten på tvättkorgen innan den fylls på igen.

4. När jag putsat fönster men redan samma dag blir det ruskväder.

5. När jag ägnat en evighet till att städa, sortera och organisera skafferiet för att i nästa andetag se att någon letat efter något och helt plötsligt ser det ut som "vanligt" igen. Stökigt alltså.

6. Dammsugit. Det slår aldrig, jag säger ALDRIG fel, att någon klampar in med skitiga skor, spiller mjöl, kaffepulver eller annat som kräver att dammsugaren måste komma fram igen.

7. Toaspegeln över handfatet. Jag vet inte om jag minns att den någonsin varit prickfri. Det skulle vara när jag bodde själv då. Fast det är ju eoner sedan.

8. Varför kan ingen tala om att toapappret (hushållspappret och alla servetterna) är slut INNAN jag sätter mig på toa.

9. När jag letar efter en viktig sak som jag lagt på ett fiffigt ställe som jag tror att jag kommer ihåg men det visar sig att det gör jag inte alls utan hittar saken när jag letar efter något helt annat men då inte behöver prylen för att det löste sig ändå. Typ.

10. Alla kunder vi har på jobbet som VET att vi har frukostrast klockan nio men ändå envisas med att dyka upp då och kräva hjälp på direkten.



Pöss på er.

1 kommentar:

Ezter sa...

Många igenkänningspunkter där!
Kan bidra med en, Yngsta försov sig 40 min idag. Har drygt 30 min bilkörning till jobbet. Fastnar i poliskontroll (Det var ok) varför, den dagen man har försovit sig???