söndag 27 april 2014

Söndagsvanligheter.

Helgen flög förbi.

Yngsta far som en fis i en påse mellan hemmet och Göteborg tillsammans med kompisar eller äldsta. Under helgen besökte hon Sci-Fi mässan. Ja, hon är en liten nörd och besöker gärna liknade mässor eller konvent och nördar sig antingen det är sciencefiction eller japansk manga/anime. Hon älskar´t. Äldsta däremot, har sedan förra söndagen, fördjupat sig i feber, snor och väldigt mycket halsont. I morgon ska hon prova om hon kan gå till skolan och kan hon inte det ska jag be någon doktor göra en djupdykning och undersökning av hennes väldigt ömma svalg/hals. Kanske det behövs ett litet halsprov och eventuellt penicillin. Vi får se.

Maken stenbrottas. Han har huggit i sten (ganska länge faktiskt för sten gör sällan som han vill utan som den själv vill) och brottat bort halva berget för att göra ny trappa upp till baksidan av huset. Gamla trappan har rivits och ska ge plats åt byggandet av garage. Lite mer berg ska också tas bort. Han har ej brist på att sysselsätta sig maken. Han kan liksom inte vara still en sekund och hittar på det ena projektet efter det andra. Jag ska se om jag inte kan ta ett kort och visa er vad han gjort. Om jag kommer ihåg.

Jag tvättar. Speciellt när det är fint väder. Å idag var det fint väder. Igen.
Tvättar vinterjackor, jeansjackor, koftor, filtar, halsdukar, linnedukar, andra dukar, handdukar och helt vanliga bordsdukar. Å så dricker jag kaffe i solen mellan tvättarna. Det är till att roa sig. Kungligt.



Pöss på er.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag känner stt jag skulle vilja ha maken din här en vecka, eller två...
Jag känner också att jag vill ha en tvättmaskin här på stugan, men då behöver vi ju vatten... hm....måndagspöss :-)

Ezter sa...

Precis, hyr du ut Maken? Tänk på att min är hjärtklen ;)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Kaffe är iaf bra. Särskilt utomhus :)