tisdag 8 oktober 2013

Så fint...

...att jag redan på tisdagen känner mig lika trött som om jag jobbat mer än en hel vecka.
...att det är utvecklingssamtal med yngsta och hennes klassföreståndare ikväll när jag egentligen känner att jag inte orkar lyssna, vara trevlig och förståndig.
...att äldsta redan beställt studentmössa, halvbeställt studentblåsan hon ska ha på studentbalen och att hon (tillsammans med likasinnade partyprinsessor) nu letar efter lämplig partyresa till Magaluff i slutet av maj och överlåter till sina föräldrar att betala kalaset samt att oroa livet ur sig innan det ens blivit verklighet (resan that is)!

Nu ska jag fortsätta jobba och glutta på gråvädret.


Pöss på er.

11 kommentarer:

Ezter sa...

I morgon är en annan dag!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Min dotter kom hem och berättade att hon beställt studentmössa, studentjeansjacka, studentmjukbyxor och studentt-shirts. Allt till det facila priset av 1700 kr. Då blev vi lite osams.

Snäckskalsdalen. sa...

Men.....tar dom studenten till jul? Skojar, jag förstår, men du milde, tala om att vara ute i tid. Det blir nästan lite jobbigt, eller.....Och till Magaluf, hmmm.....hon är stor nu, du behöver inte oroa dig!!!
Och då ska du kanske till vår kommun ikväll, då? Tuta!
Kramar

Knasterfaster sa...

Min äldste son åkte till Cypern på studentresa i våras. Det gick bra. Killarna höll koll på tjejerna enligt sonen. Mellansonen tar studenten i vår. Han har inte pratat om varken mössa eller resa. De håller på och försöker få ihop pengar till ett flak just nu så han säljer New Body.

mittilivetochjag sa...

Hjälp vad jag känner igen den oron! Min dotter går bara i andra ring och har redan beställt en resa till Grand Canaria som går av stapeln 6 dagar efter att hon fyllt 18. Jag är skiträdd för allt som kan hända. Jag vet inte hur jag ska klara av att leva den veckan utan att dö av stress och oro! :-(
Kram!

Gafflan sa...

Eller hur!!! Jag lyckades komma undan med en mössa under 1000-lappen...nu är det "bara" resten kvar.
*torkar svett ur pannan o gräver djupt i mina fickor"

Gafflan sa...

Dom är ute i god tid kan man tycka men sådan har seden blivit och hetsen runt studenten. Tror nog hon fixar Magaluf det är bara jag...
Jag hängde på tutan!!!! Hörde du?
Kramar

Gafflan sa...

Cypern låter kul! Vet inte om dom tar ett annat resmål för Magaluf var dyrt!
Studentflak har jag inte hört något om här hos mig ännu men det kommer säkert! Däremot vilken musik som ska spelas när naturlarna kommer utspringande.
Kram

Gafflan sa...

JA!

Gafflan sa...

Jag veeeeet! Man får väl bara överleva antar jag!
Kram

UlGu sa...

Kolla på Ving Norge (Oslo)! Vi sparade 5000:- på vår resa genom att åka från Norge, när vi var iväg i Augusti!
Kolla även vad som finns från Rygge i Norge, det går ju att boka bara flyg och sen hotellet för sig.
Kram