tisdag 29 oktober 2013

På den här arbetsplatsen.

Jag skriver ju inte så mycket om mitt jobb för det finns inte så mycket att skriva om när det gäller bokföring, fakturering, löner eller andra administrativa arbetsuppgifter. Däremot skulle jag kunna skriva massor om mina arbetskamrater som består av män.
T ex.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) i grupp fungerar.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) som arbetat ihop alldels för länge fungerar.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) har för stora egon.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) tror, på fullt allvar, att jag är tankeläsare.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) tror att jag har röntgensyn och kan se genom väggar.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) tror att jag vet det rätta namnet (många har öknamn) på varenda kund eller kommuninvånare i, förutom vår egen, grannkommunerna.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) inte kan få nog av sådant som är gratis. Gratis är liksom inte billigt nog om ni förstår hur jag menar.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) borde lära sig att städa toan efter att nr 2 har uträttats.
Om hur män (på den här arbetsplatsen) är dom största skvallerkärringarna jag någonsin mött.

Men idag orkar jag inte. Att vara utrustad med tankeläsarfunktioner hela dagen tar på krafterna och tålamodet.

Pöss på er.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

De där männen kan vara glada att du inte skriver om dem. Gå hem och ta en slapp tisdagskväll. Kram

Ezter sa...

Jag jobbar också ihop med män...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, män (på din arbetsplats) är ett släkte för sig ;)

nillas liv på pinnen sa...

Tur att man har en blandad kompott på jobbet!

Fru Venus sa...

Åh, jag minns den där tiden när man jobbade dygnet runt med samma fem karlar på på färjan. Saknar det INTE! Ta det tisdag nu då :-) Kram

Vero sa...

Här är 18 killar anställda och så jag! Jag fattar precis.

Sus sa...

Fast jag vill verkligen att du skriver om dem =)!