lördag 5 oktober 2013

Höstlördag.

Höstväder på min del av västkusten. Alltså regn (har slutat nu), blåst och grått. Det är ok för jag gräver mig djupt ner i tvättkorgen idag. Det är fantastiskt vad bra jag är på att bygga tvättberg. Om det fanns ett VM i den ädla konsten skulle jag vinna. Plättlätt!
Egentligen skulle jag behöva gå ett varv ned dammsugaren men den står så fint där den står så jag struntar i det. Ska ju ha ett söndagsnöje också.
I övrigt funderar jag på mat. Tog fram en fläskytterfilé ur frysen. Ska tillagas i ugn och intas med rostade rotfrukter och enorma mängder beasås. En liten sallad också. Å vin förstås!
Vad gör ni?


Pöss på er.

6 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Ja, här är det regn och rusk nu. Själv har jag gosat ner mig i soffan med en bok idag. Men jag har också en tvätt som behöver tas om hand om. Jag skyller på mina två barn (som är 17 och 22 år) och inte på mig själv. Jag menar, hur mycket tvätt kan de inte göra av med på en vecka! Högen ser mer ut som en månadsanvändning!
Jag hinner helt enkelt inte med att tvätta innan golvet är fullt med kläder. Ändå klagar de på att de har "inga" kläder och behöver köpa nya. Galet!
<3

mittilivetochjag sa...

Jag vill också säga att jag är glad att du visar rosa bandet i din blogg. Själv har jag ju råkat ut för bröstcancer så jag blir alltid glad för alla som vill hjälpa till att få in bidrag! :-)
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Samma väder här, så klart!

Har haft guddotter, man och son här idag och dom åkte vid 9 tiden och sen kom jag av mig.....jag tror jag blir trött av små barn, jag!

Sitter nu och slöar i soffan och funderar och pratar om att gå och lägga mig....

Kramar

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Nu har det ju blivit söndag, men jag har ägnat lördagen åt ommöblering. Fast jag smet ut en stund och träffade en kompis på en fika. Både nytta och nöje alltså. Bra dag :)

Åsa Hellberg sa...

Du ÄR västkusten, då är vädret oväsentligt!
(Men ja, jag vet ...:)

Susjos sa...

Här var det party hela kvällen lång..lite segare idag...