torsdag 26 september 2013

Femton över fem...

...ställer maken frågan om bilnyckeln.
Var är den?
Tänk, tänk, tääääänk. Tänker jag medan jag ännu sover.
Ja, var fasen är den?!?!
Vem hade bilen senast?!?!
Upp ur sängen. Irra ner i hallen medan jag fortfarande sover med ena ögat.
Kolla jackor medan maken kollar om nyckeln sitter i bilen för sånt kan man ju aldrig veta om man ( i detta fall är "man" = jag) råkat lämna kvar den men nyckeln är borta. Å jag tänker så det knakar medan maken letar efter extranycklar och DÅ, när han kom med reservnyckel, kom jag på att jag hade lagt nyckeln i min väska...
...sen kunde jag inte somna om.


Pöss på er.

3 kommentarer:

Småländskan sa...

På tal och nycklar och handväska;
För lite sen pep det i hallen, ganska ofta, lite irriterande. Jag lyssnade överallt, men kunde inte riktigt identifiera varifrån pipet kom. Lät det pipa nån dag till, tills jag kom på att det NATURLIGTVIS är brandvarnaren. Upp på stegen, tar ur batteriet, som har en livslängd till 2016!!! Går upp med batteriet i handen till mackkillen, visar vilken sort jag måste ha, gnäller naturligtvis om att man numera inte kan lita på nån, vad gäller livslängd!!
Hem och monterar det nya batteriet, som har en livslängd till 2016!
Tyst en stund på kvällen, sen börjar det förbannade pipet igen!!!
Går omkring som en galning, ligger på golvet, trycker örat mot väggarna, försöker identifiera.
JAAAAAA, pipet kommer från min handväska!??? Inte mobilen, inte läppstiftet, inte näsdukarna, inte plånboken men NYCKELKNIPPAN!!!
Jahapp, vi har alltså ett litet chip i dörrnyckeln som piper då det behöver bytas ut. Grejen är att för ca 1 år sen fick vi meddelande om att numera gäller inte chipet, alla lås i fastigheten har bytts ut!
För att slippa pipet skulle jag montera bort det. Lättare sagt än gjort! Fick dejta vaktis morronen efteråt, så han plockade ut det! Inte helt enkelt enl. honom heller.
Sen ringde jag till sonen, sa att OM det skulle börja pipa i din kökslåda där min extranyckel ligger tillsammans med alla tusentals andra nycklar och braatthagrejer, ja då är det bara att plocka ut chipet, som inte gäller numera.
Det var det, det blev en hel roman av några pip...

Anonym sa...

Haha!! Hade en liknande upplevelse med pipande ljud fast då var det makens blodsockermätare som ville tala om att nya batterier behövdes.
Kram // Gafflan oinloggad

Vero sa...

God morgon! :)